Re: Jakaś muzyka... [długi finał]

Autor: Tomek (ati_at_poczta.fm)
Data: Wed 05 Sep 2001 - 11:45:03 MET DST

"Witold Wilk" <maniack_at_tychy.com>
napisał w wiadomości:
> a komputer to pewnie "oryginalny" intel p3 1ghz? :>

Czy ja wiem... PII 350

> IMO dobrze. ymaha chyba nie jest jakas tandetna marka. jednak jesli sie
> da to wpychaj kreatywnego :)

Wierz mi, starałem się... Dzisiaj łaziliśmy po sklepach, celem
zakupu pamięci 128MB i właśnie karty dźwiękowej.
Oj, ciężko było... Nie pomogła nawet persfazja sprzedawcy.
W jednym sklepie szeroka gama kart SB (128, 512, 1024, Live!5.1
a właśnie: jaka jest różnica w SB128 Ensoniq a SB128)
i jakieś na FM801. Te ostatnie wydawały mi się trochę podejrzane
(bardzo niechlujnie wykonane) więc zrezygnowaliśmy z zakupu
(na SB nawet nie spojrzał, a druga sprawa to, że mieliśmy tylko 150
zeta do wydania na pamięci i kartę :((

> Z. jest ogolnie "ciekawa" firma :)

Właśnie też to teraz mogę powiedzieć. Yamahy nigdzie nie znaleźliśmy,
więc stanęło na karcie Zoltrix Nightingale (4 kanałowa).
Oczywiście najpierw wziąłem ją do siebie na testy aby się przekonać co
jest warta karta za 65 zł. (karta ku mojemu zaskoczeniu wykonana bardzo
starannie).
No cóż... instalacja jak zwykle bezproblemowo. Jakość dźwięku też w
miarę dobra. Brak zniekształceń przy maksymalnych ustawieniach
miksera, dźwięk nie szumiący raczej czysty. Popuszczałem trochę
wave-ów zgranych z CD i powiem, że karta gra całkiem przyjemnie.
Zrobiłem przy okazji próbę porównania dźwięku wydobywajacego
się z AC`97 i wrażenia są takie, że dźwięk z AC`97 jest szorstki,
chropowaty i charchoczący ;)) (całość testów odsłuchowych
przeprowadziłem na słuchawkach podłączonych oczywiście pod
wzmacniacz a nie wyjście karty).

Ogólnie karta byłaby niezła gdyby nie fatalnej jakości EAX...
Załączone demo jeszcze w miarę pokazuje co to EAX i jest chyba
tak dobrane aby efektów nie było za dużo. Do karty dołączone
jest oprogramowanie AudioRack które umożliwia odtważanie
także mp3 i nałożonymi efektami echa, pogłosu itp. Po odpaleniu
tragedia. Nazwane w różny sposób efekty są dalekie od tego co mają
sobą reprezentować. Dochodzą jeszcze potworne zniekształcenia
przez te efekty wnoszone - wniosek: nie używać żadnych "upiększaczy"
muzyki przy odtwarzaniu dźwięku.

Karta posiada jeszcze jedną wadę (a której słyszałem wcześniej, że
czasami się ujawnia a czasami nie). Nie pozwala (przynajmniej w moim
przypadku) na odtwarzanie dwu dźwięków równocześnie !!
Objawia się to tym, że słuchając sobie mp3 z winampa nie
puścimy jednocześnie filmu z dźwiekiem (błąd=00040258), czy
dźwiękowych komunikatów z uruchomionych w tle programów.
Być może da się to usunąć przekładając kartę do innego slotu -
jeszcze z nią troche powalczę - to co napisałem to dopiero pierwsze
wrażenia... Może po instalacji u kumpla (na PII) będzie OK.

Pozdrawiam