Re: testy Pentium4 2Ghz

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_wp.pl)
Data: Tue 04 Sep 2001 - 22:03:19 MET DST

> A co to wykresów jeszcze -- mnie zaczyna mocno denerwować dowolność
> w wyborze skali wykresu w recenzjach na wielu serwisach informacyjnych.
> Skalę wybiera się np. od 9000 do 9100 punktów i wygląda wtedy na to, że
> produkt osiągający 9010 punktów jest straszliwie gorszy od tego, który ma
> 9090 punktów, gdy tak naprawdę różnica nie przekracza 1%...
>
> A tłumaczenie, że różnice są niewielkie i trzeba przybliżać wykres aby
> było je widać, jest IMHO bez sensu -- skoro różnice są niewielkie, to
> niech na wykresie "wyraźnie widać", że są niewielkie, czyli niech ich
> [...]

podpisuję się pod tym wszystkimi rękami. zapomniałem o tym sam wspomnieć.
mnie do głowy przychodzi tylko jedno wytłumaczenie tego zjawiska. otóż
recenzent na końcu może ze spokojnym sumieniem napisać, iż produkt X jest
znacząco, widocznie, kolosalnie itd szybszy, lepszy itd od produktu Y (bo
cytowanego przez Ciebie tłumaczenia to nigdzie nie widziałem).

Pozdro. Seba