potrzebna natychmiastowa pomoc!

Autor: ernest (ernest_at_life.pl)
Data: Tue 04 Sep 2001 - 13:22:26 MET DST

witam,

jakis czas temu kolega poprosil mnie o zlozenie komputera. dostarczyl mi
czesci, ktore nalezalo po prostu `powkladac` do obudowy. wszystko poszlo bez
oporow, lecz wczoraj kolega przywiozl mi z powrotem komputer, tyle ze juz
niedzialajacy.
Objawy jego `niedzialania` sa nastepujace: zaraz po wlaczeniu zaczyna
piszczec (jeden, dlugi pisk pc speakera). Nie wlacza się monitor, dzialaja
za to wszystkie wiatraki (o to chyba nie trudno). Dziwne jest to, ze po tym
dlugim pisku komputera nie da się wylaczyc przyciskiem `power`, a po
nacisnieciu przycisku `reset` nastepuje zupelny zwis (nie dziala już wtedy
ani power, ani reset... zostaje tylko wyciagniecie kabla).

Problem jest taki, ze komputer jest `zbudowany` z nowych czesci i nic nie
mogę w nim podmienic, aby sprawdzic co nie dziala. Zastanawialem się, czy to
karta graficzna, ale nie mogę wlozyc swjej (inne wejscie agp na plycie
glownej).

Konfiguracja tego peceta:
Plyta glowna: asus
Procesor: pentium 4, 1400 Mhz
Karta graficzna: asus g-force 2 / 64 M
Pamiec: 256 RIMM
Zasilanie: 230V

Mam dwa pytania:
W pudle z plyta glowna były dwie kostki, które chyba nalezalo wlozyc, aby
sloty na pamiec obsadzone były parzyscie. Koles ma dwa razu po 128 pamieci
(RIMM), wiec wlozone to jest na zasadzie RIMM/plytka i w drugiej parze
bankow tak samo- RIMM/plytka. Czy tak wlasnie być powinno?

Na slocie AGP jest napis gloszacy, iż należy z niego wyjac zabezpieczenie
(plastikowy bloczek), jeżeli uzywa się "AGP PRO card". Zabezpieczenia tego
nie wyjmowalem, gdyz bez tego karta siedzi bardzo dobrze (a czy g-force
asusa jest karta AGP PRO pojecia nie mam). Czy trzeba wyjac to
zabezpieczenie, lub inaczej: czy wyjecie go w niczym nie będzie
przeszkadzac.

No i jeszcze jedno spostrzeżenie... na poczatku komputer dzialal, jednak co
jakis czas przy uruchamianiu wyl w podobny (ten sam?) sposób i wchodzi od
razu do biosu przy jednoczesnym ostrzezeniu, ze wystapily problemy z
procesorem i jego ustawienia zostana przywrocone do stanu normalnego (czy
cos takiego... nie pamietam dokladnie. w kazdym razie procesor nie był
przetaktowywany, kupiony był jako p4 1.6 GHz i jako taki był ustawiony w
biosie. Zworki na plycie ustawiono na `default`).

Proszę o szybka pomoc, najlepiej na priv i na grupe jednoczesnie!
Z gory dziekuje!

Ernest