Re: Naprawa plyty glownej PC dla Pentium III

Autor: Marcin Ozdzinski (mozdzins_at_server.nzs.pw.edu.pl)
Data: Tue 04 Sep 2001 - 12:45:30 MET DST

In pl.comp.pecet Pszemol <Pszemol_at_polbox.com> wrote:
> Witajcie Ambitni Elektronicy :-)

> Trafiła mi się niemiła przygoda niedawno - szlag mi trafił płytę
> główną - a dokładniej piorun mi trafił w stary modem ISA i płyta
> główna oraz drukarka również poszły się kochać...

> Płyta główna (Gigabyte GA-6VXE7+) nie świeci żadnymi LEDami,
> nie reaguje na włączniki czy reset, nie wydaje z siebie dzwięku...

> Podejrzewam, że padły obwody zasilania 5V bo 12V działa (wiatrak
> CPU się kręci!) ale nie zabrałem się jeszcze do mierzenia niczego.
> Po wymianie płyty głównej wszystkie pozostałe elementy na niej
> [...]

Ja naprawilem plyte Soyo 6BA+III.Objawy byly podobne do twoich , wiatrak tez
sie krecil po dokladnym przyjrzeniu sie plycie znalazlem dwa wybrzuszone
kondensatory 1000 uF ktore zastapilem nowymi po czym plyta ruszyla i
dziala do dzisiaj (2 miesiac).Poprzedni wlasciciel nie mial uziemionego
gniazdka ani nie korzystal z listwy przeciwprzepieciowej wiec podejrzewam ze
to bylo przyczyna usterki.