Re: VIA686B, SBlive i Busmastering - problem...

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Sun 30 Sep 2001 - 21:36:09 MET DST

"Kazimierz Ambrozkiewicz" <akazik_at_chello.pl> wrote:

> cze
> Ja mam Asusa A7V133 na KT133A
> Athlon 900 TB
> 256MB SpecTek 133/CL3
> SB LIve! 1024 PLAYER
> ATI FURY PRO VIVO
> 3com 3c905 PCI
> HDD Barracuda III 20GB ATA 100
>
> ZERO Problemow z Live!.
> Jedyny problem to ze ATI MUSI dzialac w AGP x2 a nie AGP x4.
> Live! MUSI byc w slocie 3 na IRQ 5!!!!!
> Sieciowka w 4 na przerwaniu 10 (z USB)
> A slot 1 i 2 MUSZA!!! byc wolne.
>
> To jedyne lekarstwo - sprobuj i napisz na priv jaki efekt.
Well - z tym "jedynym lekarstwem" się nie zgadzam....

Oficjalne stanowisko VIA jest takie:
"...wielu producentów źle ustawia pewne rejestry w northbridge aby
rozwiązać problem konfliktu z SBlive. VIA skontaktowała się z
producentami MoBo i updatowane BIOS'y właśnie powinny się właśnie
pojawiać...."

Tak więc będę musiał zapodać nowy BIOS....

BTW: Dani odpisała mi, że DaniS506 v1.3.9b+ automagicznie wykrywa
wadliwy chipset i odpowiednio programuje soutbridge...
Właśnie czekam na ten sterownik.

Co do rady o unikalnym rozłożeniu kart po slotach PCI, IRQ, itp.
Generalnie - dzięki za próbę pomocy, ale tego typu podejście ma dla
mnie synonim połowicznego rozwiązania problemu (ma również posmask
magii. Sam pamiętam gdy kiedyś kumpel miał kłopoty z modem pod Win95.
Reinstalacja sterowników do karty video rozwiązała problem modemu
!!!).
W poprawnie chodzącym systemie NIE powinno być różnic między
slotami PCI - jeśli są tzn że jest coś nie tak...

--
cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....