Re: VIA686B, SBlive i Busmastering - problem...

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Sun 30 Sep 2001 - 21:36:07 MET DST

ninik_at_dominik.kei.pl (Ninik) wrote:

> Ten wyżej napisał że...
>
> Toście doradzili - stos kombinacji :)
>
> moje pytanie - czy danis nie obsługuje takich dysków w parze z ata/100? U
> brata był właśnie taki problem - wykładał się na hpfs.ifs przy danisie.

Well - jak pisałem BIOS raportuje ATA/66 i PIO4. Bez SBlive jest OK !
(20G daty bez błedów CRC32)

Oficjalne stanowisko VIA jest takie:
"...wielu producentów źle ustawia pewne rejestry w northbridge aby
rozwiązać problem konfliktu z SBlive. VIA skontaktowała się z
producentami MoBo i updatowane BIOS'y właśnie powinny się właśnie
pojawiać...."

Tak więc będę musiał zapodać nowy BIOS....

BTW: Dani odpisała mi, że DaniS506 v1.3.9b+ automagicznie wykrywa
wadliwy chipset i odpowiednio programuje soutbridge...
Właśnie czekam na ten sterownik.

Co do rad Kazika o unikalnym rozłożeniu kart po slotach PCI, IRQ, itp.
Generalnie - dzięki za próbę pomocy, ale tego typu podejście ma dla
mnie synonim połowicznego rozwiązania problemu (ma również posmask
magii. Sam pamiętam gdy kiedyś kumpel miał kłopoty z modem pod Win95.
Reinstalacja sterowników do karty video rozwiązała problem modemu
!!!).
W poprawnie chodzącym systemie NIE powinno być różnic między
slotami PCI - jeśli są tzn że jest coś nie tak...

--
cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....