bios nie wykrywa nowego hdd ???

Autor: Waldek (waldekgr_at_poland.com)
Data: Thu 27 Sep 2001 - 18:49:24 MET DST

Witam,

Właśnie kupiłem nowy dysk twardy jest nim Samsung SV4003H 40 GB ATA 100.
Podłaczyłem go do kompa i bios nie chce go wykryć.
Zworki sa ustawione na master, na pierwszym kanale IDE podlaczony jest tylko
ten dysk.
Płyta to:
ACORP 6BX81 Ver:A
bios:
Award Modular BIOS v4.51PG
11/30/1998-i440BX-SMC60X-2A69KX3CC-00

Jesli tym samym kabelkiem podlacze stary dysk to bios sobie bez problemu z
nim radzi.
Co jest grane ? Czyzby plyta nie potrafila wspolpracowac z dyskiem ATA 100?
A moze bios trzeba zaktualizowac, ale przyznam sie, ze boje sie takiej
operacji.

Ale podobny dysk montowalem na starszym sprzecie i wystko bylo OK.

Komp to:
Pentium II 450 MB, 128 MB RAM

Prosze o pomoc !

Pozdrawiam,