Problemy ze sprzętem

Autor: paff (paff1_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 03 Sep 2001 - 14:53:38 MET DST

Witam,

Niedawno znajomi zakupili nowy komputer, w czym ja im pomagałem.
Jest to:

Athlon 1000
Microstar K7 / RAID (dokładnie całej nazwy nie pamiętam, ale mogę sprawdzić)
Matrox Milenium G450 Dual 32 MB
HDD Baracuda III 40 GB
Sound Blaster Live!
256 MB RAM
DVD LG 12/40

Na to zainstalowałem Win Me

No i są z tym problemy...
A mianowicie chodzi o to, że komputer nie pokazuje tego, co by pokazać
powinien...
Tzn. podczas pracy można zaobserwować wyjątkowy dyskomfort. Coś jakby ta
maszynka nie znała czegoś takiego jak wielozadaniowość.

Przykładowo, kiedy instaluję coś z CD-ROMu to najlepiej wyłączyć wszystko
inne i nawet myszki nie ruszać, bo co sekundę się na chwilę zacina.
Pracujący w tym czasie Winamp zaczyna przerywać, dźwięk trzeszczy (mniej
więcej co sekundę, tak samo jak myszka).
No i w ogóle przełączenie się na inne okienko to zajmuje kilkanaście sekund.

To samo, kiedy np. kopiuję dane w obrębie dysku - Winamp się zacina (ma
ustawiony wysoki priorytet), myszka skacze, nic tylko zostawić system w
spokoju i czekać na lepsze chwile...

Tak przecież nie powinno być - mój PII 233 nie ma przecież z niczym
problemów...

Słyszałem, że może to być za sprawą konfiguracji Athlon + SB Live!, czy to
prawda ?
Czy jeżeli byłoby to prawdą, mogę domagać się czegokolwiek od sprzedawcy ?
Np. wymiany karty na inną, wraz z dopłatą/zwrotem pieniędzy ?

Drugi problem - dzisiaj sprawdzałem dla zabawy prędkość tego dysku. Wyszło
mi przy odczycie 2 MB/s !!!!
W domu sprawdziłem starego SEAGATE'a 1,7 GB i pokazało 8 MB/s....
No to chyba też coś nie tak.... :(

Konfliktów sprzętowych nie ma żadnych.
Z innych źródeł słyszałem, że problem może leżeć w przerwaniach, kiedy dwa
urządzenia korzystają z jednego, oto ich spis:

2 - programowalny kontroler przerwań
3 - COM 2
4 - COM 1
6 - kontroler FDD
7 - LPT
   - procesor numeryczny
8 - Zegar CMOS
9 - Zoltrix PCI Modem Enumerator
10 - Creative SB Live! Value (WDM)
11 - karta graf. Matrox Millenium
     - uniwersalny kontroler hosta typu PCI USB VIA TECH 30
     - SCI IRQ używany przez magistr. ACPI
12 - mysz A4tech
14 - pierwszy kontroler IDE
14 i 15 - VIA Busmaster PCI IDE (
15 - Drugi kontr. IDE1

Na moje oko źle to nie wygląda...

Czy możecie mnie trochę oświecić, co może być nie tak i co można z tym
począć ?

Paweł