Re: chip pismo takie

Autor: Marcin Lejman (marcinl_at_idg.com.pl)
Data: Mon 03 Sep 2001 - 12:00:31 MET DST

Witam,

> Akurat z pism o tej tematyce testy Chipa wydajš się być najbardziej
> rzetelne (np. w Enterze chyba każdy artykuł jest sponsorowany). W PCWK
> widzimy często uzasadnienia wygrał X bo tak.

A skąd ten wniosek? Bo wydaje mi się, że całkowicie nieuzasadniony.
Wystarczy przejrzeć PCWK, aby przekonać się, że przy każdym dużym teście
opisywana jest szczegółowo procedura testowa. Dziesiątka najlepszych
produktów jest zawsze szczegółowo omawiana, przy czym często zwycięzca testu
ma opis o objętości dwa razy większej od pozostałych urządzeń (szczegółowe
uzasadnienie werdyktu).

Co więcej, począwszy od numeru 9/2001 zaczęliśmy publikować na płycie
dołączonej do pisma arkusze testowe - raporty z pracy laboratorium. Jest to
rzecz, której nie robi żadne inne pismo - dajemy wgląd w narzędzia, jakimi
posługujemy się wewnątrz redakcji. Czytelnicy dzięki temu mogą ocenić, czy
punktacja, którą przyznajmy, jest słuszna. Mogą również dowolnie zmienić
punkty przyznawane za poszczególne cechy - wszystkie niezbędne dane (wyniki
pomiarów, dane techniczne) są dostępne w tym samym arkuszu. Jest również
automat, który pozwala bardzo szybko zmienić wagi przypisane poszczególnym
ocenom.

Pozdrawiam serdecznie,

Marcin Lejman
PC World Komputer