Re: Jaki dysk...???

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sun 02 Sep 2001 - 20:12:31 MET DST

Niejaki(a) neoonline_at_poczta.onet.pl <neoonline_at_poczta.onet.pl> w grupie
pl.comp.pecet doznal(a) olsnienia i napisal(a):
> Zamierzem kupic kolejny dysk ale nie wiem jak wypada on w porownwniu z
> konkurencja. To ma byc Fujitsu albo Seagate. Jesli ktos ma doswiadczenia z tymi
> dyskami to prosze o odpowiedz.

hmmm... porownanie miedzy 5400rpm s. i f.:
seagate Uxx - dosc wolny, wytrzymaly na uszkodzenia, malo awaryjny, nie
grzeje sie za bardzo. dosc glosny w trybie samego wirowania. w czasie
pracy, zaleznie od serii, czasem bardzo glosne, czasem tylko cichutkie
chrupanie.
fujitsu olejowy - jak na moj gust ciut szybszy od s.. wytrzymalosi na
uszkodzenia nie testowalem, ale watpie, czy ma, bo to raczej nei jest
dysk projektowany do upadkow, tylko delikatnego noszenia jak jajko.
cichutenki we wszystkim co robi. praktycznie go nie slychac.

7200rpm:
seagate barracuda - bardzo szybka. srednia wytrzymalosc na uszkodzenia.
dosc awaryjne (glownie przegrzanie, poprzez glupote ludzi, ktorzy
usilnie staraja sie wmawiac innym, ze grzanie sie dysku jest normalna
rzecza - i nie aplikuja chlodzenia mimo 55^C na dysku, a maxem wg.
specyfikacji jest 50^C.). glosnosc porownywalna do Uxx - 5400rpm. dyski
te sa bardzo dobre, i zapewne wytrzymale, ale tylko w jednym wypadku -
maja dobre chlodznei. jak go nie maja, to padaja. basta.

fujitu 7200rpm - (z gory mowie, ze nie widzialem go nigdy, wiec moge
pisac goopoty, pisze to co zaslyszlaem :) ) - szybki. ponownie - jakos
sie bardziej boje o wytrzymalosc niz u seagate'a. dosc mala awaryjnosc -
pewnie ze wzgledu, ze sie za bardzo nei grzeja. juz glosniejsze od
5400rpm fujitsu. ale nadal klase cichszy od seagate'a.

cichosc podczas wirowania jest niezauwazalna jesli masz jakies za glosne
wentylatory, jesli Twoja maszyna jest wyciszana - zauwazysz to. jesli
nie (wszystkie wiatraki standardowe) to prawie na 100% nei zauwaysz.
przewaga fujitsu jest to, ze podczas pracy jest nieslyszalny :)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|_________txt by: Scotty - Fallout2 Dev. (Interplay)_____________|