Win2k, WinME i D800@KT7A-RAID

Autor: Jarek Pyszkiewicz (pysiek_at_gofree.indigo.ie)
Data: Mon 27 Aug 2001 - 23:43:37 MET DST

No wlasnie. Na Duronie800, KT7A-RAID (bios 3c) GeForce2Mx z IBM40GB (8GB
FAT32), Seagate 8GB, Creative DVD i Samsung CDRW ma zainstalowane WinME.
System dziala bez najmniejszych problemow od dwoch miesiecy. Pozostale 30GB
na IBM chcialem sformatowac na NTFS i zainstalowac tam Win2k. WinME do gier,
Win2k do pracy, Seagate na Linux'a. Proste.

I tutaj zaczynaja sie schody. Najpierw instalacja Win2k przechodzila jak po
grudzie. System nie chcial formatowac partycji 30GB na NTFS piszac cos o
problemach z dyskiem. Gdy sformatowalem ta sama partycje na FAT32 i puscilem
scandisk'a, przeszedl bez zajakniecia. W koncu udalo mi sie zainstalowac
win2k konwertujac FAT32 na NTFS zamiast formatowac. Dzialo to calkiem dobrze
przez 3 tygodnie, ale pare dni temu podczas bootowania pojawil sie
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL i za nic nie chcial isc dalej. Safe boot uruchamial
system i wlaczal jakis proces diagnostyczny ktory po jakims czasie rozwalal
sie z takim samym komunikatem. Oczywiscie przez ostatnie pare miesiecy nie
instalowalem zadnego sprzetu, tak wiec zupelnie nie mam pojecia dlaczego
IRQL tak zupelnie niespodziewanie. Poniewaz wiele nie bylo tam
poinstalowane postanowilem przelknac strate i przeinstalowac system.
Oczywiscie od poczatku zaczely sie problemy z formatowaniem. Zformatowalem
wszytko na FAT32. Puscilem scandiska na 'thorough' na WinME ktory i tym
razem nie pokazal zadnych problemow. Zdecydowalem sie wiec zainstalowac
wszystko na FAT32 i tak to trzymac. Instalacja skopiowala wszystko co trzeba
bylo z cd, ale po zbootowaniu zamiast przejsc do konfiguracji wyswietlil sie
stary znajomy IRQL.

No i musze przyznac ze teraz wlasnie opadly mi rece. Bios nie jest
najnowszy, ale przedostatni oficjalny (majowy). Zreszta jego odswierzenie
nic nie zmienilo. Pojecia nie mam co wiecej moze miec wplyw. Dysk wydaje sie
dobry, przynajmniej dla WinME. Kompakt czyta sie bez problemow. Karta
graficzna pracuje w trybie VGA i powinno byc jej wszystko jedno.

Moze ktos z was ma jakis pomysl co z tym fantem teraz zrobic.

pozdrawiam, Jarek.

ICQ:45457538