Re: Athlon kontra Pentium IV

Autor: A3.PL Tom (tom_at_a3.pl)
Data: Mon 27 Aug 2001 - 23:13:53 MET DST

> No prosze. Ja odnioslem zupelnie inne wrazenie.

A ja taki właśnie odnoszę czytając takie listy jak ta i oglądając komputery
w serwisie.

> Fakt. I co z tego?

To że jeżeli z "firmowym" jest mniej problemów, to sprzęt jest
stabilniejszy.
Jeśli jest stabilniejszy to jest to zasługą całości konstrukcji dopracowanej
m.in. do procesora.
Jeśli konstukcja jest stabilniejsza to jest stabilniejsza generalnie dla
Intela, który w nich właśnie jest.

Czyli bardzo ważny wniosek dla przeciętnego użytkownika:
Do Intela istnieje znacznie pewniejsza baza rozwiązań sprzętowych.

> Jestes w stanie to udowodnic?

Sam jesteś sobie to w stanie udowodnić. Trzeba tylko otworzyć oczy. Spojrzeć
na sprawę mniej subiektywnie.
Każdy wie że z Amd są lub bywają problemy. To że ze sprzętem trzeba
powalczyć nie jest normalne. To że Windows się czasem wywala też nie jest
normalne. Nie musisz się unosić. To nie jest żaden osobisty przytyk.

> A najtańsze, jakie jest, każdy wie.
>
> Nie wiem, powiedz.

Miałem powiedzieć że tanie mięso jedzą psy, ale odwołuję bo mógłbym kogoś
urazić. Aczkolwiek dosadność jest dobra.
Najtańsze produkty nie są najtańsze dlatego że ktoś ma dobre serce i robi
nam prezent. To trzeba sobie uświadomić. Najtańsze oznacza oszczędności.
Głównie na jakości. A tak jest w każdej branży. Jest klient na Mercedesa a
jest i na Daewoo.

> O! To DIMMy do Durona sa tansze od DIMMow do Celerona? Zasilacze
> tez?...

Oczywiście że nie. Całe "składactwo" to jeden wielki worek bardziewia.
Nieważne czy z Celeronami, Duronami czy nie. Chodzi o to że do sprzętu
lepszej klasy montuje się całkiem co innego niż do składaków. Taki moduł
DIMM do komputera fimowego może i jest 70% droższy od zwykłego, ale to ma
oprócz płacenia za markę, poważniejsze uzasadnienie. Nawet jeśli wizualnie
prawie niczym się nie różni, to nigdy nie jest powodem wywalania się systemu
i działa długo, bezawaryjnie i optymalnie. Został zaprojektowany i wykonany
konkretnie do swego zadania. I tak jest, mimo że sam możesz w to nie
wierzyć.

Tomasz