Re: Ktora plyta glowna - Asus czy Abit

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 18:55:42 MET DST

Vegeta <daro_w_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Co masz na mysli mowiac stabilnosc ? Z doswiadczenia wiem ze HPT dziala i
> nie ma z nim problemow.

Hm.. w wiadomosci <06upht0siucmpimb35ibkr7j1tq81mef4f_at_4ax.com>
np zalazlem takie zdanie:

-- cytat --
>jest plyta ASUS P2B, kontorler PCI HighPoint UDMA 100, twardziel IBM 7200
>UDMA 100 30GB

Ludziska z grupy alt.*.abit montują kontrolery PCI Promise, by tylko z
tego chłamu HighPointa nie korzystać, a Ty zamontowałeś go do Asusa??
LOL.
-- koniec cytatu --

Albo w <5va4ktgvql5bdsnpp0opj9q1ejkqe5vsoe_at_4ax.com>:

-- cytat --
Tak, HPT to taki szit... BTW. Kupiłeś dysk IBM-a, gdy na tej i innych
listach pojawiło się sporo listów o problemach tego "sterownika" z
IBM-em?

Najlepiej zmień płytę główną na taką z kontr. Promise (Asus, MSI).
Albo rób często backupy :).
-- koniec cytatu --

Czy tez:
-- cytat --
>Witam.
>Czy moze mi ktos wyjasnic skad bierze sie mala wydajnosc dysku
>podpietego do kontrolera HPT366 na plycie Abit BP6?

Przyczyną jest marny kontroler HPT366.

>Szukalem w sieci informacji o tym, ale jedyne co znalazlem to
>propozycje upgrade biosu i nowe sterowniki. U mnie to nie pomoglo,
>dlatego pisze na liste.

Poczytaj sobie na grupie alt.*.abit jaką tandetą jest ten kontroler.

Jedyny działający upgrade jest sprzętowy -- włóż sobie kontroler
Promise.
-- koniec cytatu --

Co prawda wszytskie te posty sa jednego autora:
Radosław Popławski <radekp_at_alpha.net.pl>/pn92.wroclaw.sdi.tpnet.pl
ale daja dosc duzo do myslenia..

No i znalazlem jeszcze w <3b7ae50e_at_news.vogel.pl>:

-- cytat --
ABIT ??? Na HPT366/370 ???
HPT366 to chlam jakiego malo !!!
A Promise to juz co innego :)
-- koniec cytatu --

I to juz innego autora.

A wszystko to na pl.comp.pecet.

Na razie moje doswiadczenia z HPT sa niewielkie - stawialem dwa serwery
na Linuxie na czys takim i dzialalo (byly 4 hdd kazdy
na innym kanale w raid5 z linuxa) :) Ale jak to sie
bedzie sprawowac w Windows to juz nie wiem?

> Master).
> No to moja wina, tak bylo na BX'ach...
Jaka znowu wina :) Zreszta ja wcale nie jestem pewien czy tak
jest/nie jest :)

> To zalezy od mostka poludniowego, w pierwszych KT133 byl 686A i ten
> obslugiwal tylko ATA66, mozliwe ze w pozniejszym czasie zaczeli matowac 686B
> (z ATA100).
Oplacalo im sie tak mieszac z tymi ukladami? Nie lepiej bylo od razu
wsadzic oba z nowej serii?

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--