Re: Ktora plyta glowna - Asus czy Abit

Autor: Vegeta (daro_w_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 17:11:35 MET DST

> Witam,
>
> Przymierzam sie do zakupu nowej plyty glownej dla Athlona
> 1.2-1.4 GHz(/266). Poniewaz bede od czasu do czasu podlaczac
> dodatkowe hdd do roznych instalacji potrzebuje 2 dodatkowych
> kanalow IDE - tych z "kontrolerow raidowych". Oczywiscie nie
> chodzi mi o ten pseudo raid tylko o samo IDE :)
>
> Z sensownych plyt namierzylem dwie (chyba ze macie cos
> do dodania)
> Abit KT7A-RAID VIA KT133A SOCKET-A (ATA100) za 529 zl + VAT
> Asus A7V133 VIA KT133A SOCKET-A (ATA100,RAID) za 489 zl + VAT

Nie wierze!! Abit drozszy od Asusa ??!! W takim razie Asus (bardzo lubie
Abita, ale to juz przesada)

> Ktora lepiej wybrac? Bo slyszalem ze HPT jest dosc kiepskie i
> narowiste, a Abit ma wlasnie HPT. A jak wyglada Promise z Asusa?
> Z drugiej strony Asus ma tylko 5 PCI a Abit 6... no? Co o tym sadzicie?
;-)

Kiedys, gdy HDD IBM padaly jak muchy to mozna bylo wyczytac, ze to wina
HPT... Tylko ciekawe czemu zdechly mi 2 IBM'y ktore "na oczy" nie widzialy
HighPoint'a...
Wydajnosco obu kontrolerow jest podobna.

Jak dobrze pamietam, to ten 6PCI w Abicie to tzw. Slave (nie ma Bus Master).

> Przy okazji.. czemu plyta Asusa oznaczona jako
> "A7V VIA SOCKET-A ATX (ATA100)" kosztuje az 529 zl + VAT ?

To model na starszym ukladzie (200MHz), pewnie im zostala i nikt nie chce
kupic...

DW