Re: Po dwóch latach mam dość

Autor: Meridian (WYTNIJpiotrek_m_at_wp.pl)
Data: Thu 23 Aug 2001 - 12:47:57 MET DST

Cześć

> W takim razie masz źle skonfigurowany najprawdopodobniej _system
> operacyjny_, bo konfiguracja jest taka, że komputer powinien śmigać.

Windows przeinstalowywałem już wiele, wiele razy, a na poprawne
skonfigurowanie tego wszystkiego poświęciłem bardzo dużo czasu. Praktycznie
od samego początku, bo nawet wówczas gdy o komputerach nie wiedziałem nic, w
sprawach poprawnego skonfigurowania systemu wspierał mnie znany Ci jUNIOr,
tak się składa że mój sąsiad i dobry znajomy. Ustawiliśmy chyba wszystko, co
się da, żeby poprawić ogólną wydajność, ale - koniec końców - i on zwątpił
:) Sama konfiguracja jest OK.

> Często pracuję na Celeronie 400 na zintegrowanej płycie na SiS 620,
> 160 MB RAMu i HDD 4 GB Samsunga (czyli sprzęt nawet gorszy od
> Twojego) i komputer ten jest po prostu szybki.

Problem, jak sądzę, leży w mojej płycie głównej - jakaś tam Diamond Flower z
chipsetem i810, który po prostu "nie wyrabia". Sprzęt nie jest wolny, ale
jest za mało stabilny jak na podstawowe wymagania - np. odtworzenie DivX-a
oznacza (prawie zawsze) zawieszenie systemu, podczas gdy poprzeczka dla
poprawnego odgrywania DivX stoi znacznie niżej.

> Proponuję zacząć od czystej instalacji systemu bez zbędnych śmieci,
> zainstalowania wszystkich sterowników do chipsetu i sprawdzenia
> wydajności.

Ile ja to razy robiłem... formatów i reinstalacji już dawno nie liczę.
Można by sagę napisać. Jedyny efekt ponownej instalacji jest taki, że
zamykał się szybciej system, bo bardziej stabilny nigdy przez to nie był :(
Windows 98 SE zawiera sterowniki do i810, jednak przez dłuższy czas
pracowałem na Win98 i musiałem je tam ręcznie doinstalowywać. Nawet gdy były
najnowsze, praktycznie nic to nie zmieniało. Możliwość uszkodzonej kości
pamięci odpada, bo 128 MB RAM dokupiłem dopiero parę dni temu, wcześniej
pracowałem na "fabrycznych" 64 MB, ostatnio podmieniałem te kości licząc że
może coś z tego wyniknie - ale nic.

--
Pozdrawiam
Meridian