Re: drugi dysk

Autor: Krzysztof Buda (wadis_at_friko.internet.pl)
Data: Tue 21 Aug 2001 - 10:03:34 MET DST

Tue, 21 Aug 2001 09:51:37 +0100 NeoN powiedział(a):

> Jakim cudem go nie widac i jak zrobic zeby znowu byl widoczny przez bios.
> Jestem laik w tym temacie wiec prosze o zrozumienie i wskazowki
> lopatologicznie. :))

Najlepiej by było, gdybyś najpierw zajrzał do instrukcji od płyty.
Tam poszukaj sposobu na wejście do konfiguracji BIOS-u ( z reguły DEL)
I w zależnosci od typy biosy, opisane poniżej rzeczy mogą ciut się różnić
nazwami.

Po pierwsze - IDE HDD Auto detection
Ta funkcja powinna rozpoznać wszystkie dyski twarde.
Jeżeli nie rozpozna, można jeszcze kombinować w Standard Cmos setup
-ustawić wszystkie dyski na auto, a w Advanced Features Setup ustawić
Delay IDE... na wyższą wartość (piszę z pamięci, nie pamiętam dokładnie
nazwy).
Jest tylko parę ale.
Po pierwsze - nowe płyty mają inaczej rozwiązane menu biosu.
Po drugie - Delay Ide cośtam to IIRC w starszych płytach występowało
Po trzecie - Najlepiej rozkręć kompa, sprawdź taśmy, kable zasilające,
czy zworki są na miejscach.

PS. Napisz, jaka to płyta

--
Krzysztof Buda