Re: Boot menager, a partycja NTFS

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Mon 20 Aug 2001 - 01:35:04 MET DST

"zalkap" <zalkap_at_wp.pl> napisal(a):

>Czy ktos wie jakiego uzyc boot menagera jesli partycja primary jest NTFS.
>Dokladnie: mam w kompie dwa dyski, na dysku zainstalowanym jako primary
>master mam zainstalowany Win 2k (dwie partycje C NTFS jest aktywna), na
>drugim dysku (primary slave) chcialbym zainstalowac inny system.
>Instalowalem Linuxa i wszystko bylo dobrze, ale przy probie zainstalowania
>LILO na partycji NTFS wyrzucal blad. Poszukuje uniwersalnego boot menagera,
>ktory dzialalby na partycji NTFS, lub innego rozwiazania, ktore pozwoliloby
>bootowac system z dysku primary slave bez koniecznosci zmian ustawien w
> [...]

Mozliwosc bootowania z drugiego dysku ma XOSL (freeware,
przy tym mocno konfigurowalny i IMHO majacy ladne GUI).
Instaluje sie w MBR, a nie w boot sektorze konkretnej partycji
i tak jest najlepiej. Aby mogl wystartowac Linux'a czy W2K
partycje z tymi systemami musza miec boot sektory
rozruchowe (a wiec np. LILO na partycji z Linux'em).
Wbrew temu co m$ twierdzi o bootowaniu z partycji NTFS,
nie ma zadnego problemu przy starcie W2K z drugiego dysku
z tym file systemem.

Pozdrawiam
Xaltuton