Odp: [help]Wiatraczek na procku

Autor: Wojciech Wrodarczyk (W.Wrodarczyk_at_ic.pl)
Data: Fri 17 Aug 2001 - 15:03:16 MET DST

> Mój sprzęt: Pentium 100 Mhz (resztę pomijam :)
>
> Problem: Wiatraczek na wspomnianym procesorze mi padł :( po
> trzech latach wytężonej pracy...
> Miałem kupić nowy lub używany z komisu oczywiście pech chciał,
> że nie ma takiego ustrojstwa w całym mieście.
>
> Pytania:
> Do jakiej temperatury nagrzewa się taki procesor?
bez radiatora nawet do 95 st. C, potem ulega spaleniu.
> Czy przeżyje bez wiatraczka?
> Sam radiator mu wystarczy?
Pamiętam te czasy, firmowo byly montowane same blachy bez wentylatorów
jeszcze na P120, kwestia wielkości blachy (na P100 około 2 cm) i przewiewu w
obudowie (wyjmij niepotrzebne śledzie). Będzie działał bez problemu jeszcze
długo. Możesz zrobić sobie test, puść komputer na parę godzin, jeśli się nie
zawiesi wszystko jest OK. Graniczna temperatura pracy CPU jest około 80 st.
C, więc nie przejmuj się jeśli będzie parzył. Jeśli będzie coś nie tak
najpierw się zawiesi, osiągniecie temp. spalenia przy tym procesorze jest
chyba prawie niemożliwe.Poza tym wentylatorki można kupić na giełdzie od 10
zł za najprostszy do Pentiuma.