Re: LAPTOP-.... prosze przeczytajcie...

Autor: Mateusz (mateuszk_at_eranet.pl)
Data: Sun 12 Aug 2001 - 21:43:51 MET DST

Ave

Ja używam IBM ThinkPad T22 - PIII 900, 20GB HDD, 256MB RAM

"MAGISTER" <wystrych22_at_2com.pl> wrote in message
> witam serdecznie
> mialbym kilka pytan do uzytkownikow laptopow...prosze o odp. tam gdzie to
> mozliwe..
>
> 1. czy kazdy model( powiedzmy w cenie powyzej 3000 zeby nie precyzowac
> dokladnie) ma mozliwosc podlaczenia do telewizora?

Mój ma - niestety tylko jako S-VHS

> 2. jaka musi byc minimalan konfiguracja by dalo sie ogladac na pelnym
> ekranie filmy: avi, divx, DVD..? rozdzielczosci filmow od
> 320*240 do 740*420 ( ok) ( chodzi mi np. o pII 300-400 mh, 2,5 mb graf i
128
> ram- mysle ze PIII 500 i wyzej juz nie trzeba rozpatrywac z 8 mb grafiki-
> mam stacjonarnego celerona 400, 192 mb, i 16 rive, i sa filmy ktore
czasami
> sie przycinaja...)

Chodzą miodzio :)) Po podłączeniu do telewizora (właśnie poprzez S-VHS )
można zapomnieć o kupowaniu stacjonarnego DVD.

> 3. jesli jest w laptopie tylko 1 wejscie na mysz/klawiature- co zwykle tak
> jest- mozna podlaczyc 2 gi element-odpowiedznia mysz/klawiature np przez
usb
> czy coma?

Z tego co się orientuję, laptopy nie mają wejścia na klawiaturę, no bo po
co? Natomiast jest wejście na mysz PS2, wejście USB, wejście COM, wyjscie
LPT itd. :)

> 4. sa jakies wieksze lub mniejsze zalety lub wady wbudawanego modemu? tzn.
> jepiej jest jak jest wbudowany fabrycznie czy na pcimcie?

Ja mam wbudowany razem z kartą sieciową - pracowałem też na takim, co nie
miał - było to o tyle uciążliwe, że obie PCMCIA były zajęte i np. nie mozna
było przejściówki z aparatu cyfrowego podłączyć, do sieciówki trzeba było
specjalną przejściówke mieć itd.

> 5. mozna podlaczyc lapa do komputerow w celu przegrania plikow- chodzi mi
> nieokreslone modele stacjonarne, na ktore bede musial przegrywac pliki,
czy
> wystarczy :jakis: kabel? czy musza te komputery miec zainstalowane jakies
> sterowniki?
> do czego, ale tak w praktyce sluzy karta sieciowa? (LAN) - np. do
> podlaczenia sie w internet cafe i polaczenia z intrenetem?

wkładasz do kompa stacjonarnego karte LAN, łączysz sieciówką z laptopem i
yahoooo... u mnie po kartach 100Mbit 3 giga w 10 minut. Bardzo przydatne - w
pracy ściągam filmy, na laptopie do domu przynosze i wypalam :)

A karta sieciowa LAN służy do łączenia się z siecią - czy to internetem, czy
to siecią lokalną - ja mam np. w domu tak zrobione, że na stacjonarnym łącze
się w netem i ma internet niezależnie na laptopie i na PC :)

> 6. ca sadzicie o modelach: 1) HP 4150 omnibook pIII 500, 128mb, 12 hdd,
14"
> , 2). dell LS ( moze ma ktos jakies zdjecie, nie moge znalezc..)p2
> 400,128 mb, 12hdd,fax/lan 12", 3) toshiba portage 7010CT p2 300,
96mb,
> 4,3 hdd, DVD,lan-13"-bez docka, "t. 4) Tecra 8000 p2 400, 128, 10hdd,
> fax,14,1",

Tu ci nie pomogę, bo w firmie używamy tylko IBM`ów :(