Re: Jaki monitor wybrać?

Autor: Robert Drozd (rdrozd_at_yes.iq.pl)
Data: Fri 10 Aug 2001 - 18:06:41 MET DST

Stało się to Thu, 9 Aug 2001 01:23:58 +0200, gdy Piotr Szczesnik
<szczesnp_at_ee.pw.edu.pl> napisał:

>Mozesz sie rozejrzec za FE750 (kosztuje ~1400 - cena z gieldy w Warszawie)
>W sklepach jest niestety duzo drozej niz na gieldzie.

W Lorienie kupiłem za 1450.

W testach porównywałem go z Samsungiem 700IFT oraz Sony G200 (LG 995+
odpadło w przedbiegach ze względu na tragiczna ostrosc i geometrie we
wszystkich egzemplarzach; moze zle trafilem)

700IFT - najlepsze OSD (choc bez mozliwosci ustawienia konwergencji),
slaba ostrosc na bokach.

G200 - nie udało mi się trafić na przyzwoity egzemplarz: problemy z
geometrią (nieustawialna zygzakowatość w poziomie), no i mimo Trinitrona
nieszczegolna wyrazistosc liter, przegrywał z Samsungiem.

NEC 750+: genialna ostrosc, dobra konwergencja, przyzwoite kolory.
Geometria nie idealna - łukowate wygiecie gornej krawedzi (rogi ida w
gore), no i jak ktos juz wspomnial, przez 20 minut od wlaczenia
monitora, obraz sie 'ustawia'. Ale wziąłem.

Po zakupie odkryłem jedną, za to poważną wadę:
- drganie cienkich, jednopikselowych elementów obrazu (przy 1024x768)
Czasami widoczne bardziej (wręcz jako rozmywanie się liter), czasami
wcale (dlatego nie zauwazylem w sklepie). Najlepiej można to rozpoznać w
programie NEC Monitor Test, obraz Geometry, Resolution: High - zwroccie
uwage na koncentryczne kola po rogach. Wada daje sie rowniez zauwazyc na
wiekszych powierzchniach ekranu o jednolitym kolorze: efekt jest podobny
do migania przy nizszym odswiezaniu.

Pojechalem z tym do Loriena: inne egzemplarze NECa tez to mają. (A w
czasie testów zaobserwowałem taką wadę w Iyamach 19" oraz Sony G200)
Nie miałem więc gwarancji, że znajdę cos lepszego, monitora nie
zwracałem.

pzdr
Robert