Re: Celeron->PIII i zwisy

Autor: Smoq (smoq_at_poland.com.xx)
Data: Fri 10 Aug 2001 - 14:54:56 MET DST

Użytkownik <michalg_at_bomba.test.juni.gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaczely sie jaja. Albo komputer zwisal w roznych miejscach i to
> tak ze nawet myszka nic, albo z kolei zaden windows sie nie chcial
instalowac, np
> komunikaty typu file corupted itd. Wiec starym sposobem zaczale wyjmowac z
niego
> wszystko. Oto co zostalo.
>

> Oto co robilem. Puszczalem proca na max 133, ale na 100 czy nawet 66 FSB
> tez sie wieszalo. Proc sie nie przegrzewa, temp od 30 do 45 stoppni wiec
chyba
> znosnie. Zmienialem pamiec na inna kostke 128 MB i dalej to samo.
Przelaczalem
> Dysk na normalne IDE z HPT. Problemy ze zlym zapisywaniem jakby ustapily
ale i tak
> sie wieszal po 5 min pracy ale w zasadzie roznie. I tylko twardy reset. No
> takie tam jeszcze intuicyjne i rozpaczliwe posuniecia.

Co do problemow z wieszaniem sie nie bede sie wypowiadal, ale powiem cos na
temat Abita BE6II i Barracud podpietych do kontrolera HPT 366.
Mialem Barracude I i w zasadzie jako tako to chodzilo, czasem zdarzaly sie
przeklamania. Jak dokupilem Barracude II to w przeciagu 2 mcy padlo ich 5
sztuk. Zmienialem w miedzyczasie zasilacz (niepotrzebnie), aktualizowalem
BIOS, sprawdzalem na innych podzespolach i dalej to samo. Az zmienilem na
dysk WD i chodzi bezproblemowo do dzis. Zaczalem sie bacznie przygladac
pracy kompa, bledy zapisu wystepowaly sporadycznie na Barracudzie (na WD
nie). Az pewnego dnia puscilem defragmentacje na Barrcudzie I. Efekt? Po
defragmentacji niezgodne kopie FAT. Naprawilem to i w 2 nastepnych dniach
tez puszczalem defragmentacje. Za kazdym razem powodowalo to rozjechanie sie
kopii FAT. Co ciekawe, gdy podpialem ten dysk na sterownik UDMA33 na plycie,
wszystko bylo ok. Pozbylem sie i tej Barracudy i pozbylem sie problemu.
Jeszcze jedna uwaga co do zwisow systemu. Jesli instalowales go na
sterowniku HPT, to byc moze sa skopane jakies pliki systemowe i reinstalacja
pomoze, pod warunkiem ze nie podepniesz tego dysku do HPT.

Ale to moze tylko moj egzemplarz tej plyty zachowywal sie tak dziwnie?

Pozdrowienia

Smoq