Re: DVD Pionier, a ... Pionier.

Autor: rafal (rafal_at_sih.pl)
Data: Wed 08 Aug 2001 - 06:00:07 MET DST

>Witam czytajacych.
>Czy ktos moze przytoczyc zalety i wady rozwiazania znanego z DVD
>pioniera np. 103, 105, 106
>Takie leza w moim polu zainteresowan (po dlugich namyslach wybor padl
>na pioniera), a dzien zakupow nastapil dzisiaj.

Tak sie stalo, ze kupilem Pioniera 116. Zaddecydowala o tym miedzy
innymi informacja o potencjalnych klopotach z odczytem cd-wizytowek.
Podlaczylem. Zahuczalo, zagwizdalo i czyta (myslalem, ze bedzie
glosniejszy, ale moze nie znam jeszcze jego mozliwosci ;).
Na pierwszy ogien poszedl jakis film, i ... male rozczarowanie. Zdaje
sobie sprawe z faktu, ze programowe dekodowanie MPEG2 wymaga nieco
mocy obliczeniowej, ale z tego co wiem, na slabszych maszynkach chodzi
to lepiej. Ale w czym problem: Podlaczylem to do kontrolera HPT366 na
plycie Abita (BH6) Musle sobie - szybszy transfer - bedzie dobrze.
Okazuje sie, ze na dziendobry po instalacji PowerDVD 3.0 Trial nie
moze ustawic trybu DMA dla tego napedu. Przez winde (2K PL) widziany
jest jako naped SCSI, w zwiazku z tym nie ma mozliwosci ustawienia
trybu pracy z zakladki we wlasdciwosciach urzadzenia. PowerDVD ma
jakis sposob, by samemu przelaczyc naped w ten tryb, zgadzam sie na
to, kaze zrestartowac komputer i po resecie kaze mi ponownie
przestawic naped w tryb DMA. I tak w kolko - znaczy nie potrafi tego
zrobic. Rozwiazanie: Przelaczyc pioniera na standardowy kontroler IDE?
(zreszta dzisiaj to sprawdze). Co do wydajnosci to raczej powinna
wystarczyc do poprawnego odtwarzania (2xCel 517MHz) + Matrox G200. W
monitorze wydajnosci zaden proceesor nie jest zajety wiecej niz 60%
stad moj wniosek. przypuszczam , ze winny jest brak trybu DMA. Czy mam
racje? Jak by mu ustawic ten tryb na tym kontrolerze? Dodam, ze przy
starcie pokazuje, ze dvd pracuje w standardzie UDMA4.

Tak przy okazji: Czy jest jakis player wykozystujacy 2 procesory?
Jeden moglby dekodowac obraz, drogi dziwiek. Jest cos takiego?

Dziekuje za poprzednie listy i prosze o komentarz do tego.
Rafal