Re: KTÓRY DYSK LEPSZY

Autor: ===Tomy=== (tomy_at_inetia.pl)
Data: Mon 06 Aug 2001 - 22:57:57 MET DST

Cześć,

>Witam
>Który dysk 40 GB jest lepszy IBM ICL35L040 7200 rpm czy też może Quantum
>(nie pamiętam symbolu) ale też 7200 rpm? A może jakiś inny, ale o pojemności
>40 GB.

Nie ma lepszy czy gorszy - dysk to dysk zależy do czego
wykorzystujesz.

Pracowałem 2 miesiące na Quantumie AS.40 ATA 100.
Zgrywam sekwencje video więc powiem krótko - dysk super wydajny.
O wielkościach strumieni video pisać nie muszę, więc powinno Ci do dać
do myślenia, że łapał full PAL ze wszystkimi ustawieniami na max. Zero
zatyczek i czkawek znanych z dysków innych marek także ATA100.

Jedna wada - głośno gwiżdże więc nocną porą strasznie drażni :(
Kwestia gustu.

Obecnie korzystam z IBM ICL35L040. Też gwiżdże, ale IBM przewidział
możliwość programowego zwolnienia prędkości obrotowej talerzy.
Ustawiam na "silent mode" i mam Fujika :-)
I teraz ciekawostka: w "silent" też się wyrabia z full PAL.

Wnioski wyciągnij sam.
Tym bardziej, że IBM ostatnio okrył się złą sławą padających DTLA,
wcześniej DJNA.

ICLe są z nowej serii Hurricane nie mające nic wspólnego z DTLA.

Rada: jeżeli Ci lekki gwizd nie przeszkadza bierz Quantuma.
Jeśli lubisz gadżety, zwalnianie, naklejkę IBM....wybór należy do
Ciebie.

--
===Tomy===
mailto:tomy_at_inetia.pl