Re: HPT366 a Seagate 1GB

Autor: bip-antyspam_at_phys.uni.torun.pl
Data: Fri 31 Aug 2001 - 09:17:34 MET DST

Funky_Kowal <FunkyKowal_at_wp.pl> wrote:
> Hm, a to "przestawilem wtyczki" to jak wygladalo? Chodzi mi o to jak
> oczysciles pasek z izolacji, przed zalozeniem wtyczek? Przepraszam, ze
> mecze Cie tymi pytaniami, ale nie chcialbym cos spaprac.

Na szczęście nie trzeba usuwać izolacji. Może w punktach napiszę jak
przestawiałem wtyczkę ;)
1. określam gdzie ma być wtyczka i nożyczkami usuwam nadmiar kabla
2. ze starego miejsca delikatnie zdejmuję wtyczkę tzn:
   a) z boków małym śrubokrętem bardzo delikatnie (niestety są dość kruche)
      podważam zatrzaski i zdejmuję górną część
   b) zdejmuję kabel począwszy od krawędzi, tylko ostrożnie ponieważ
      metalowe styki czasem wychodzą razem z kablem - dolna część wtyczki ma
      coś w rodzaju metalowego grzebienia
3. do tego grzebienia przykładamy kabel, który wcześniej przygotowaliśmy
   (patrz pkt 1.) w taki sposób aby wszystkie żyły leżały w metalowych
   wcięciach grzebienia. Uwaga !!! należy zwrócić uwagę na kierunek
   przykładania (trzeba zapamiętać jak był zorientowany w starym miejscu)
4. delikatnie przykładamy górną część wtyczki (zatrzaski muszą wejść do
   prowadnic)
5. całość wtyczki równomiernie i silnie ściskamy np na imadle
6. nadmiar wystającego kabla usunąć przy krawędzi wtyczki ostrym nożem.

Jak widać z powyższego opisu nie trzeba usuwać izolacji, a cała operacja
trwa około 5 minut, no góra 10 min.

                                bip

PS. Dla tych co nie wiedzą czego dotyczy powyższy opis - jest to opis
    przekładania wtyczki w kablu sygnałowym HDD (lub FDD) ;)