ECS 133A KTVZA duron850 - problemy

Autor: iks69 (iks69_at_2com.pl)
Data: Fri 03 Aug 2001 - 16:24:49 MET DST

Witam!
Jest problem, nie wiem czy to wina Windowsa czy konfiguracji sprzętu.
Skadałem znajomej kompa subj., Win Me i pracuje to trochę nie stabilnie.
Dokładnie wywala jakieś niebieskie komunikaty, że bład ASPI coś ta m.... nie
pamietam dokładnie. Praktycznie pomaga tyklo reset, czasami po takim
komunikacie uda się powrócić do windy i uda sie go zamknać ale i tak przy
zamykaniu dzieją się klocki, czasami efektem takiego padu jest totalne
spowolnienie kompa, otwiera katalogi i odświerza ekran z szyklkością ślimaka
winniczka, i oczywiście konieczny reset.
Po jakms czasie problemy ustąpiły, poszukałem w systemie i zauważyłem, że
Windows wyłączył sobie zarządzanie energią (wyłącznie monitora, hdd i
uśpienie, wszystko dał na brak).
Wystepuje też problem gdy zapuszczę DVD z "Rejsem" (płytka jest chyba
uwalona). Gdy dochodzi do sektorów uwalonych to PowerDVD sobie z tym nie
radzi, następuje niemal identyczny zwis jak powyżej (totalny ślimak, wygląda
jak by zamroziło ekran i nic się nie działo, ale _bez_ ekranu z komunikatem
błąd ASPI), jżeli długo się poczeka to zobaczy się komunikaty w oienku "Błąd
w kernel32 ..." Wcześniej zanim winda nie wyłączyła sobie zarządzania
energią to w przypadku zwisu przy tym dvd wyskakiwały jeszcze niebieskie
komunikaty błąd ASPI .... (takie jak wyżej) i w takiej sytuacji nie
doczekałem się nigdy okna z komunikatem "błąd w kernel32 ..."
Strasznie zawile to brzmi, ale poprostu coś się chrzani.
Może teraz o konfiguracji.
256MB 133Mhz, duron 850 (nie podkręcany - przy próbie kręcenia zwisy -
totalne zamrożenie sysemu ratuje tylko sztywny reset, przy solidniejszym
podkręcenu krytyczny błąd ochrony Windows,???)
Płyta ECS 133A na via 686b, KTVZA bios orginalny był 3.2 zmieniłem na nowszy
3.2b (do płyt 3.0), jest jeszcze nowszy 3.2d (do płyt 3.0x), ale jak go
załaduje to DVD zamiast ATA33 wykrywa jao PIO4, czyli zostałem przy 3.2b
HDD Segate 40 UDMA100 na primary master (kabel 80 orginalny z płyty) ATA100
DVD LG 8120b 1.04 na secondary master (kabel 40) ATA33
muza SB Live 1024 (muza na płycie wyłączona)
modem Motorola
grafika GFmx2-400 32MB TV-OUT

SerwisPack VIA 4.32 (zainstalowane agp turbo)

To chyba by było na tyle.
Jeżeli możecie coś doradzić to bardzo proszę-bedę wdzięczny.
Pozdrawiam
iks69

---
iks69_at_2com.pl