Re: Podkrecenie Cel 400MHz

Autor: Gregorek (Gregorek_at_skrzynka.pl)
Data: Sun 29 Jul 2001 - 13:03:38 MET DST

> czy da sie podkrecic Celerona 400, na plycie
> Abit BH6 (BIOS taktuje do 550MHz, jesli tak to prosze
> o odpowiedz w jaki sposob mam to zrobic.
> Zapewne wchodzi w gre jeszcze zakupienie pasty
> termoprzewodzacej?

Witam!
Jedyna bezpieczna rada dla laika to przestawienie w BIOS-ie szyny FSB na 75
MHz, co da w rezultacie 450 MHz, bez dodatkowych zabiegów. Powinien pracować
z taką częstotliwością stabilnie, ewentualnie można podnieść napięcie pracy
rdzenia o 0,05-0,1 V.
Jest niewielkie prawdopodobieństwo, że pójdzie na szynie 100 MHz, czyli z
prędkością 600 Mhz,
Wszelkie pośrednie częstotliwości wymagać będą inwestycji (dobry radiator,
pasta) oraz możliwe są przykre niespodzianki z dyskiem twardym, który na
przetaktowanej za wysoko szynie PCI nie będzie prawidłowo działał.
Gregorek