Re: kopiowanie dysku

Autor: Gregorek (Gregorek_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 15:14:15 MET DST

Witam!
Panowie pominęli pewną czynności, bez której nowy dysk nie wczyta systemu,
mianowice przeniesienie plików systemowych.
Zatem należy
- podłączyć nowy dysk obok starego jako slave, prsestawić przedtem zworkę, w
BIOS-ie dyski ustawić na auto,
- wyjść do DOS-a
- wywołać fdisk
- zgodzić się na duże dyski
- wybrać dysk nr 2
- założyć partycję, uczynić ją aktywną
- wyjść, zresetować maszynę,
- wejść do Windows
- sformatować nowy dysk, wybrać opcję "Kopiuj pliki systemowe"
- przekopiować wszystkie pliki z dysku pierwszego na drugi, za wyjątkiem
IO.SYS
- wyjść z Windows
- przełożyć dysk nr 2 w miejsce pierwszego, ustawić zworkę na master.
- ze starym dyskiem postąpić wedle uznania, jeśli będzie nadal podłączony to
zależnie od tego czy ma być pirmary slave czy secondary master ustawić
odpowiednio zworkę i podiąć we właściwe miejsce.
Powodzenia
Gregorek
PS. Purystom wyjaśniam, że znane mi są inne metody, ale starałem się wybrać
tę najprostszą.