Re: kopiowanie dysku

Autor: PrzemekT (przemek_t_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 14:19:50 MET DST

Użytkownik michal <info_at_michalowice.home.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9jmb9j$s4h$1_at_news.tpi.pl...
> Musze wymienic twardy dysk na wiekszy, a nie chce mi sie bawic z
> instalowaniem systemu od nowa (w98)
> Jak skopiowac dane z dysku starego na nowy zeby po prostu go podlaczyc i
> zeby dzialal?
> Nie chce dodawac nowego dysku jako nowa partycja tylko zastapic nim stary.
> Jakiego programu mam uzyc?

Możesz zrobić backup partycji systemowej np. norton ghostem i zainstalować
go na nowym dysku.

Jeżeli nie masz żadnego programu do backupu zrób tak (próbowałem na pewno
działa):
- utwórz na nowym dysku partycje (najlepiej fdiskiem),
- pod windowsem skopiuj wszystkie dane ze starego dysku oprócz pliku
win386.swp (c:\windows\win386.swp), da się go skopiować ale pod dosem
- wyciągnij stary dysk i odpal system z dykietki
- uruchom ponownie fdiska i uaktywnij partycje na której masz windowsa
- teraz już możesz włożyć stary dysk, tylko ustaw je w odpowiedniej
kolejności i system ruszy z nowego dysku

Przemek