Plyta pod AMD Athlon Tunderbird (problemy z Abitem) - co wybrac?

Autor: Daniel Jaworski (danielj_at_poczta.fm)
Data: Fri 20 Jul 2001 - 17:08:07 MET DST

Mysle o zlozeniu zestawu opartego o AMD Athlon Tunderbird. Nie wiem tylk
ojaka plyte glowna wybrac...

Zalezy mi przedewszystkim na stabilnosci i bezkonfliktowosci plyty...
nawet kosztem kilku procent wydajnosci.
Jezeli chodzi o podkrecania to _tylko i wylocznie_ krecenie pamieci,
chce kupic pamatki Infenona (Simens) i zmniejszyc RAS To CAS Delay i
podobne.

Myslalem tez o modelu z RAID'em (moge tez kupic osobny kontroler na
PCI).
Przy okazji, czy to prawda, ze kontroler wbudowany w chipset VIA niszczy
dyski 7200 rpm? Jezeli tak, to jak temu zaradzic... Wspomniany kontroer
RAID byl by niezlym zabespieczeniem.

Plyta powinna moc dzialac na magistrali 266 MHz. Wskazane by bylo, na
przyszlosc, zapewnienie obslugi pamieci DDR (chyba ze, wychodzi to
drogo, to nie).

Acha, plyta _nie powinna_ miec zintegrowanego kontrolera Audio,
najlepiej gdyby wyprowadzen nawet nie bylo tak jak np. w Abicie KT7A.

To moze szczegol, ale gdyby uchowalo sie na plytce gniazdo ISA to by
bylo calkiem fajnie... mam siecowke 3Com'a na ISA i SB AWE 64, a nie
chce obu wymieniac.

Po chwili namyslu doszedlem do wniosku, ze najlepszy byl by ABIT KT7A.
tyle, ze... podobno psuje procesory i sa konflikty z kartami
SoundBlaster (ale te konflikty sie chyba jakos da rozwiazac, wiec to
chyba no problem).

Zakup jakiej plyty radzicie? Czy Abit jest rzeczywiscie taki zly...
modele na BX'ie byly IMO poprostu rewelacyjne.

Pewnie najlepszy by byl Asus, ale... cena....

Co sadzicie o plytach firm ECS i Microstar? Podobno sa calkiem dobre...

A co o SONO (mad in Poland)? Ktos je z Asusem porownywal... uzasadnione
jest takie porownanie....

Z gory dziekuje za pomoc....

Jezeli to nie bedzie durzym problemem, to prosze o info rowniez na priv.

Pozdrawiam!

--
Daniel