Re: Mam zamiar kupic ...

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 20:40:22 MET DST

Niejaki(a) Szczepan Majdański <majdan_at_promail.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal olsnienia i napisal:
> AMD Athlon 1GHz Socket A (lub INTEL Celeron 766MHz FCPGA ibpp)

cel od tego athlona to bedzie wolniejszy minimum 25%, a pewnie kolo 50%
;> Wez AMD K7 TB 1.2... 550brutto, a 1.0 kosztuje 480... ;>

> jakas do tego plyte glowna ATX

MSI K7T?

> 128MB DDR (266MHz)

lepieje 256... 128 to jest dosc malo (mialem 192 i ulge odnioslem
dopiero po dodatniu 256 - razem 384).

> HD Barracuda 20GB ATA100/7200rpm

ok.

> GeForce 2GTS 32MB DDR (lub Riva TNT2 M64 32MB)

Teee... ta riva jest tak z 10x wolnijesza od tego GF'a ;>

> CD-RW LG 8x/4x/32x IDE (oem)

cdrom teac 40x i cdrw teac cdw512eb...

> monitor 15" Philips 105S21 (lub 17" Samtron 76E)

no wez przestan... to jest komiczne... 15" do takiej bestii? moze lg
studioworks 19" ;> za 1300 zet jest 19" (wypukly, bo wypukly, jednak `
19" ;) ).

> jakis modem zewnetrzny 56kbps
> Sound Blaster 128PCI

hmmm.. moze byc.

> 1. Co jest lepsze: Athlon czy Celeron? Dlaczego?

Athlon to takie Ferrari. Celeron to najwyzej maluch...

> 2. Czemu GeForce jest lepszy niz Riva (co maja a czego nie obie karty)?

dlaczego? inny (lepszy) rdzen, wyzej taktowany, lepsza pamiec...
dodatkowe stery odejmujace uzycie procesora, a przerzucajace na karte
zadania 3d

> 3. Co daja tak mocne ramy jak DDR'y?

ddr? wyzsza magistrala danych, a to daje kopa niewielkiego w porownaniu
do sdram. z drugiej strony plyta pod ddr ma wieksze moznliwosci rozwoju,
bo czas sdramow sie bedie powoli konczyl, jak sie skonczyl czas ramu
typu edo ;) jestwydajniejszy, jesli cos potrzebuje wydajnosci cpu<=>ram,
to ddr jest calkiem dobrym wyborem. jednka do bestii typu athlon 1.2 to
256 wydaje mi sie minimum...

> 4. Czy nagrywarka tej firmy nie rozwali sie (czy sa dobre?)

osobiscie - syf ;p wielu ludzi tweirdzi, ze sa ok, jednak jesli szuaks
nasgrywarki na lata to tweac. jak zamierzasz wyrzucic ja po jakims
czasie, to bierz lg. pozatym oddzielnie cdrom, bo nagrywarka nie nalezy
czytac...

> 5. Czy lepszy monitr 15" ale Philips czy 17" Samtron-ktory lepszy?
> Placa sie inwestowac w 17" z plaskim ekranem?

najlepsze to byloby albo plaskie 17" typu nec (diamontron) lub 19"
wypukle, np. lg studiowroks. osobiscie to z checia bym sie przerzucil na
19", jest to po prostu duze, a ja bym chcial miec duzy ekran, bo 125"
mnie powoli wkurza... klaustrofobia chyba ;> pozatym jmusialbym wymienic
tez pewnie grafike, bo juz teraz ma przeklamania na 1024x768_at_85Hz... :(

> 6. Czy taki Sound Blaster mi wystarczy?

powinien... ja tam i tak lubie wojego live'a ;)

> 9. Jaka plyte glowna mozecie mi polecic?

msi k7t, asus a7v. na takich stawialem komputery i moge je polecic...

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|__________txt by: Nick - Fallout2 Dev. (Interplay)______________|