Re: Chlodzenie wodne

Autor: Jacek Krzyzanowski (krzyzak_at_robbo.si.ec.pl)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 10:23:05 MET DST

Tue, 17 Jul 2001 17:37:45 +0200,
Krzysztof Karczewski <krzysztof_at_formica.pl> napisal(a):
>Pompka fontannowa firmy AquaEl lekko przerobiona i zamknięta w obudowie
>plastikowej. Wymiennikiem ciepła na procesorze jest płytka miedziana
>średnicy ok. 5 cm z nalutowaną spiranie zwiniętą rurką miedzianą 5 mm.
>Chłodnica obecnie to 6 m takiej samej rurki miedzianej zwiniętej w płaską
>spiralę średnicy ok. 40 cm. Całość połączona rurkami akwaryjnymi :-)))

5 mm srednicy to troche waskie gardlo - dosc duze opory przeplywu.
Na Athlonie woda sie zagotuje ;>
Jako wymiennik ciepla na procku proponowalbym miedziana sztabke z wydrazonymi
w srodku kanalami. Najprosciej wywiercic cztery kanaliki, ale nie do konca.
Na dwa ida krocce, na dwa zaslepki.
Jest tylko maly problem z zakupem miedzianej sztabki o grubosci powyzej
10mm. Ja znalazlem w punkcie skupu metali kolorowych.
Mozna zrobic plaszcz wodny bezposrednio na procku :)

>Zamierzam zmienić chłodnicę na większą i inaczej ukształtowaną oraz rurki
>gumowe na wężyki paliwowe od samochodu (są mniej wrażliwe na załamania).

Z samochodu mozna jeszcze wyciagnac nagrzewnice. Swietnie nadaje sie na
chlodnice do takiego zestawu. Caly czas trzeba pamietac, zeby nie bylo
waskich gardel. Ja mam rurki centymetrowe.

>Jak już pisałem skuteczność ma to podobną jak zwykły radiator, ale działa
>... ehm... ciszej :-)))) Poziom dźwięku niemierzalny uchem przytkniętym do
>obudowy pompki :-))) czuje się tylko lekkie drgania - znaczy pracuje. I o to
>chodziło.

Znaczy sie nie masz wiatraka na chlodnicy ???

>PS Jak przetestuję solidnie i dopracuję kilka rozwiązań zastanowię się czy
>nie sprzedawać gotowych układów. Byli by chętni?

Dobry zestaw chlodzenia wodnego bedzie Coie kosztowal wiele wiecej niz 100
zl. Do tego sporo roboty.
Cala przyjemnosc to wlasnoreczna konstrukcja :)

--
KRZYZAK
CzerwonaFazerka