Re: Athlon: Wymiana wentylatora

Autor: Adam Czajka (adamc_at_snn.com.pl)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 11:00:53 MET DST

hey

"..Aldi.." wrote:

> [...]

oczywiście

> najlepsza jest pasta silikonowa, albo z ciezka miedzia
> bo te plasterki na radiatorach sa mocno dyskusyjne

mocno to mało powiedziane

> niestety - szlag go trafi

nie koniecznie, radiator, jeśli duży będzie na tyle skutecznie
odprowadzał ciepło bez wentylatora, że powinno ci wystarczyć
czasu na wyłączenie komputera, nawet na dokończenie listu itp,
ale na oglądanie filmu to już raczej nie.
Dobrze jest mieć ustawiony w biosie alarm lub nawet shutdown
na przekroczenie bezpiecznej temperatury.

> sa takie konkretne wentylatorki (jak te w zasilaczu) ktore dodatkowo
> wyciagaja powietrze z okolic procesora - sa specjalne dziurki
> w obudowie - nie wiem czy we wszystkich, ale...
> mozna tez zdjac obudowe z zasilacza, zeby wentylator w zasilaczu
> mogl lepiej wyciagac powietrze z wnetrza obudowy

Coż, wentylator w zasilaczu raczej służy do wentylowania zasilacza.
Jeśli potrzeba polepszyć cyrkulację powietrza w obudowie to lepiej
dać wentylator na dole z przodu lub na górze z tyłu pod zasilaczem
(część obudów ma tam już przygotowany otwór i mocowanie).
Można też dać obydwa i puścić je na 7V lub 5V - będzie ciszej,
ale nie mniej wydajnie niż jeden na 12V.

Pozdrawiam
Adam Czajka