Re: 7200rpm kontra 5400rpm

Autor: efektor (efektor_at_post.pl)
Data: Mon 16 Jul 2001 - 12:52:56 MET DST

> - Seagate Medalist 8.4 (5400) 16M/s raw, 12M/s faktyczny (pliki)
> - Barracuda I 20.4G (7200) 22M/s raw, 16M/s faktyczny
> - Seagate U5 40G (5400) 28M/s raw, 18M/s faktyczny
>
> Mierzone: raw-hdparm'em, faktyczny tak na oko (srednio tyle pokazuje mc
> przy kopiowaniu duzych plikow).
>
> A, zeby nie bylo: U5 ma dwa razy mniej cache od Barracudy (1024vs2048),

Barracuda I ma bufor zdaje się 512MB (przynajmniej jeśli wierzyć Chipowi
:) )

> dyski sa skonfigurowane optymalnie (kazdy na osobnej tasmie, w maksymalnym
> obslugiwanym trybie udma), system plikow reiserfs, 512M RAM (=duze
bufory).

Takie testy to do bani. jak chcesz porównywać wydajność dysków z różną
ilością obrotów (znaczy się chcesz znać przyrost prędkości zależny od tego
parametru) to testuj dyski z takim samym upakowaniem danych na talerzach, bo
to też jest ważny czynnik. Z tego co się obserwuje to generalnie dyski 5400
mają większe upakowanie niż 7200 wydane w podobnym terminie u tego samego
producenta. Chyba nie cza wyjaśniać czemu.
Do dyskusji nad celowością nie mam zamiaru się doczepiać, ale i moim zdaniem
przeciętnemu użytkownikowi wystarczy spokojnie 5400.

Pozdro