Odp: Problem z siecią POMOCY !!!

Autor: Przemek PIetrzak (elevator_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 14 Jul 2001 - 22:00:12 MET DST

> Od jakiegoś czasu mam stałe łącze w kablówce Toya, do internetu podłączone
> są dwa komputery (legalnie tzn. dostałem dwa osobne adresy IP ), poprzez
> HUB'a.
> Jeden jest na krótkim kabelku ok 1,5m (od modemu), natomiast drugi
komputer
> podłączony jest na przewodzie o długości 70 metrów. ( wszystko jest
zrobione
> na skrętce RJ-45 )
> I teraz, w chwili gdy podłączam komputer ( ten z krótkim kablem ) do
Hub'a,
> [...]
> ma połączenia z internetem, co więcej komputery nie pingują się nawet
między
> sobą !!!.
> Początkowo myślałem że jest to wina ustawień konfiguracji, ale kiedy
> wszystko sprawdziłem, okazało się że jest dobrze zrobione, co więcej kiedy
> podłączę drugi komputer ( ten z długim kablem ) bezpośrednio do modemu, to
> internet działa na nim bez zarzutu, ale kiedy wepnę go z powrotem do HUB'a
> wtedy znów nic nie działa !?!
> Na początku kiedy wszystko podłączyłem działało, ale po jakims tygodniu
HUB
> [...]
no
> i komputery we wszystkie inne porty.
> Hub ma też jedno wyjście BNC, może by tak spróbować na nim podłączyc ten
> drugi komputer?, bo jak do tej pory robiłem wszystko na RJ-45
> Bradzo was proszę o pomoc ( a nawet BŁAGAM )co jest nie tak , bo juz sam
nie
> wiem co mam począć !?!?!?!?
> P.S Karty sieciowe mam takiej samej firmy, są to Realtek'i 8029 PCI, wiem
że
> to syfy, ale niestety na lepsze mnie już nie stać.

czesc
A co sie dzieje gdy podlaczysz w miejsce krotkiego kabla , dlugi kabel ?
(tylko jeden komp z dlugim kablem)
Z tego co piszesz , ze kiedys chodzilo w tej konfiguracji,
wina lezy po stronie huba.
Pamietaj jeszcze ze hub 5 portowy posiadajacy uplink
w rzeczywistosci jest 4 portowy (poniewaz port obok uplink
jest z nim wspolny, na raz nie mozna do nich podlaczyc komputerow),
Tutaj moze byc przyczyna.
Sprobuj np wypiac modem od huba, czy wtedy komputery
pinguja do siebie ?

Pozdrawiam
Przemek PIetrzak.

P.S. pytanie jest oczywiscie NTG