Re: [Wawa] Kto chce elektronike od Caviara 3.2 GB ?

Autor: HackemoN (hackemon_at_mindspring.com)
Data: Sat 14 Jul 2001 - 19:35:04 MET DST

"Jon Bannerman" <bannerman_at_poczta.onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "T.F." <tf_at_arni.pdi.net> napisał w wiadomości

> Witam.
> Mam pytanko o taki dysk. Czy to że jest roz her ..., no, ze jest w nim
> powietrze czyni go niezdolnym do dzialania? Mam Samsunga 2,5 GB który był
> otwarty. Miał uszkodzony talerz i kumpel przełożył mi do niego talerze z
> innego Samsunga ale dysk w ogole nie probuje dzialac. Przy starcie kompa
> kreci tylko przez chwile talerzem, rzuca glowica po dysku jakby chcial
> znalezc poczatkowy sektor czy cos takiego. Po chwili parkuje glowice i
> zatrzumuje sie silnik dysku. Czy mozna cos zrobic???
> [...]

Przelozyl talerze ? W momencie otwarcia dysku gdy cokolwiek, nawet
mikroskopijne
drobinki kurzu dotknely powierzchi talezy, dysk jest praktycznie do
wyrzucenia.
Poza tym nawet teoretycznie, nie mozesz sobie po prostu przelozyc talerzy,
bo jest
kazdy dysk ma inaczej zapisany gray-code (czyli embedded servo data),
inaczej jest
rozpisana geometria dysku i inaczej pozycjonowanie, nawet w tym samym
modelu.
Mozesz ten dysk wyrzucic do smieci, a wlasciwie mogles go wyrzucic juz w
momencie
otwarcia.

A tak poza tym, dyski NIE SA HERMETYCZNE. Dyski maja tzw. "breather filter"
ktory
pozwala na wyrownywanie cisnienia wewnatrz z cisnieniem z zewnatrz. I co
najwazniejsze,
dyski MUSZA miec powietrze w srodku aby dzialaly, jako ze glowica nie styka
sie z talerzem,
a jest zawieszona nad powierzchia talerza na poduszce powietrznej na
wysokosci kilku mikronow.

Tak czy siak, mozesz ten dysk wywalic do smieci.

HackemoN