Re: PADŁ TWARDY CHYBA - co robic????

Autor: Roman k. (romku1_at_wp.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 21:51:16 MET DST

> Dzięki za odpowiedź
> Nie wiem czy wszystko sprawdzilem
> Na pewno to o czym wczesniej byla mowa...
> Chodzi tobie o luty na plytce twardego?

Wydaje mi się, że jest możliwe, iż w momencie wyjmowania kabla ze "starego"
dysku, naruszyło się połączenie wtyku z płytką twardego dysku (lub co
gorsza, pękła ścieżka) . Piny wtyku wchodzą (na ogół) pod kątem prostym w
płytkę. Jeśli tam był "zimny lut" to któryś z pinów stracił kontakt.
Oczywiście jest to mało prawdopodbne ale jednak prawdopodobne.
Zresztą trudno mi sobie coś sensowenego wyobrazić, co mogłoby spowodować, że
dysk po prostu wyjęty i ponownie włożony, nagle uszkadza się totalnie. Tym
bardziej, że jak piszesz, masz już doświadczenie z komputerami, a więc
kompletne idiotyzmy nie wchodzą w rachubę.

Najpierw spróbuj obejrzeć połączenie przez lupę, a następnie przemierz
połączenie pinów wtyku z którymś z odleglejszych punktów lutowniczych na
płytce dysku. A jeszcze lepiej mierz nie bezpośrednio piny ale wetknij taśmę
w gniazdo i mierz z drugiej strony taśmy. Istnieje możliwość, że w momencie
wkładania taśmy pin się porusza i traci kontakt z płytką dysku.

Pozdrowienia
Roman K.