VIA Cyrix III na BX

Autor: Marcin Dariusz Ozdzinski (mozdzins_at_elektron.elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 09:43:10 MET DST

Udalo mi sie naprawic padnieta plyte Soyo SY-6BA+III i chcialbym uzyc jej
jako podstawy do modernizacji komputera ze starym Pentium 166.Poniewaz osoba
ktorej robie ta uprzejmosc ma mocno ograniczone fundusze dlatego umyslilem
sobie wlozenie w ten komputer procka VIA z tego powodu ze plyta nie
obsluguje Coppermine a jak wiadomo poprzednia generacja jest dostepna tylko
na rynku wtornym.Zaktualizowalem BIOS tej plyty takze wg produenta plyta
obsluguje Cyrixa III.Ale tu mnie zastanawia jedno : jakie napiecie rdzenia
ma Cyrix skoro plyta nie obsluguje (tak przynajmniej sadze) nowszych Inteli
a w przypadku VIA ma to dzialac ??? Rozumiem ze bedzie potrzebna
przejsciowka slot1-fcpga, ale czy kazda przejsciowka da rade obsluzyc
Cyrixa?Czy ktos robil kiedys podobny zestaw i jak on sie sprawowal w
porownaniu do podobnie taktowanego CeleronaII ???(Strony producenta juz
ogladalem ale propaganda sukcesu nie przekonuje mnie do konca)
Pozdrawiam.