Re: modem sie spalil

Autor: ===Tomy=== (tomy_at_inetia.pl)
Data: Wed 11 Jul 2001 - 15:32:46 MET DST

Cześć,

<ciach>

Miałem podobną sytuację.
Piorun walnął w centrum miasta w instalację - około 150 metrów ode
mnie. Pech chciał, że akurat siedziałem przy kompie.
Pierdyknęło, że hej...:((
Spaliło pół rocznego MAG 796 FD i...całe szczęście komp przetrwał..ale
Asmax poszedł..objaw podobny...działał, tzn. był rozpoznawany a nie
wybierał numeru. Objaw znany po wyładowaniu atmosferycznym.
Całe szczęście w nieszczęściu miałem ubezpieczenie od przepięć.
Tak więc kamień z serca.

Jeśli chodzi i radę co do ew. ochrony to cóż - Licho nie śpi.:-))

1. Ubezpieczyć sprzęt na kwotę wg uznania od przepięć.
2. Dobry UPS, jeśli duży to na monitor i komputer, jeśli
    mały to 2 oddzielne.
3. Wyłączać wtyczkę z zasilania - sprawdzone :-))))

--
===Tomy===
mailto:tomy_at_inetia.pl