Problem (nowa plyta - i karta dzwiekowa)

Autor: Johnny (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Wed 11 Jul 2001 - 10:28:44 MET DST

Czesc!

Sprzet:
Mainboard ECS K7VZA/KT133 686B
Bios v3.2b
Procesor AMD Duron 800 (8x100)
Karta Graficzna Diamond Viper v550 (stery 6.31)
Twardy Dysk Seagate 6,4GB
Pamiec 128 SDRAM 100
Czytnik DVD-ROM - LG 4x / 32x DRD-841B
Karta Dzwiekowa Aztech 338-A3D 1.0 (PCI)
Karta Telewizyjna AverMedia TVPhone 98 Mono
System Windows 98 FE (First Edition ;)

Plyta jest z karta dzwiekowa, jednak dzwiek ten jest bardzo marnej jakosci.
Mam karte dzwiekowa Aztech-a (ktora na poprzedniej konfiguracji dzialala
doskonale), no i zaczynaja sie problemy. Po wylaczeniu w BIOSie onboard chip
sound i tym podobnych, i wlozeniu w/w Aztecha (i oczywiscie zainstalowaniu
sterow) wszystko wydaje sie byc okej, pojawia sie glosniczek w prawym
dolnym, we wlasciwosciach systemu zadnych konflikow ("to urzadzenie dziala
poprawnie"), ale po wlaczeniu czegos co wymaga dzwieku (np. film, mp3, tv)
system sie wiesza, pomaga jedynie hard reset. Co dziwne po wlaczeniu divx'a
wiesza sie w ciagu 2-3 sekund, natomiast przy samej empe3ojce system idzie
troche dluzej (nie wiem na oko - 30 sekund). No i nie wiem co robic, czy
olac karte i kupic cosik nowego.

W msinfo32 (konflikty i udostepnianie) kazdej karcie (tzn. tv, graficzna,
muzyczna) przydzielony jest "IRQ holder for PCI steering". Czyli wyglada to
tak ze jest karta z wlasnym przerwaniem i jest w/w irq holder z tym samym
przerwaniem i system to bierze za konflikt. (Nie wiem czy sie nie myle ale
przy mojej starszej plycie glownej chyba tego nie mialem). No i karta tv i
graficzna jakos nic sobie z tego nie robia ale w tymze Aztechu we
wlasciwosciach systemu a dokladniej dziale Sound Blaster Emulation - jednak
byl konflikt wlasnie z tym irq holderem.
"Przerwanie 05 używane przez:
    PCI 338-A3D Audio
Przerwanie 05 używane przez:
    IRQ Holder for PCI Steering"

Karta cala miala przerwanie 5, wiec zmienilem ustawienia dla sekcji sound
blaster emulation inne przerwanie (7) no i konflikt zniknal ale problem nie
zniknal zwis systemu nadal wystepuje. Poradzcie co robic, co moze byc
problemem - czyzby karta sie uszkodzila? (nie mam mozliwosci sprawdzenia jej
na innym sprzecie)

Z gory dzieki za odpowiedz (o ktora prosze na priva)

polkiu_at_poczta.fm

Johnny