Re: Karta video Pinacle - kilka pytań.

Autor: ===Tomy=== (tomy_at_inetia.pl)
Data: Mon 09 Jul 2001 - 23:54:55 MET DST

Cześć,

>Mam zamiar kupić PC-ta z kartą do obróbki video.

Składasz zestaw czy coś gotowego ?

>Mam w związku z tym parę pytań:
>1. Pinacle DC30Plus i Pinacle DV500Plus - czy różnica tkwi tylko
>w typach i ilości we/wy? Czy może też w wydajności, jakości itd.

1. Pinacle DC30Plus to karta typowo analogowa AV.
2. Pinacle DV500Plus to karta cyfrowa DV, posiada także we/ wy AV.

>Na razie wystarczą mi tylko we/wy S-VHS/VHS dlatego zastanawiam
>się czy rezygnując z DV500Plus nie stracę czegoś więcej niż możliwości
>zgrywania z kamery cyfrowej.

Inaczej. Każda karta cyfrowa DV ma tę zaletę, że sygnał "z" i "do"
karty jest przesyłany cyfrowo. W tym przypadku nie ma w ogóle
zakłóceń i zniekształceń charakterystycznych dla obróbki analogowej.
Obraz zapisywany jest na dysku i edytowany w formacie DV.

>2. Jaki procesor i ile pamięci?

No..i tu może być problem.
Dana jednostka centralna na której pracują DV500 powinna obsługiwać
zapis na HDD wg producenta : 7,2 MB/s w trybie dwustrumieniowym
3,6 MB/s w trybie jedno strumieniowym.
Czyli w zależności video lub audio i video.
Osobiście z DV500 nie miałem do czynienia. W łapkach co jakiś czas mam
DV Mastera, ale ten należy traktować jako typowy kontroler FireWire
więc obstawiam: CPU min. 733 Mhz , Hdd....zaraz dojdziemy.:-)

>3. Jak duży dysk twardy (filmy S-VHS nawet do 4 godzin) Czy 40GB wystarczy?

Żaden problem dla współczesnych ATA100.
Proponuję 2x40 GB.
Oddzielny dysk na materiał video i ani kilobajta nic innego.

>4. Czy pchać się w dysk SCSI?

W Lotto wygrałeś czy jak ??? :-))
IMHO nie ma potrzeby.
BusMastering spokojnie pociągnie z dyskiem ATA100 w trybie "random"
wiec.......

>5. Jaka najlepiej karta grafiki bedzie z tymi Pinaclami współpracować?

Każda.
Rozumiem, że komputer tylko do video ?
3D odpada...?

>6. Karta muzyczna - stawiać na SB LIVE czy coś tańszego - jaki i czy ma ona
>udział w przetwarzaniu dzwięku (czy załatwiają to całkowiecie te Pinacle)?

Tak. W sygnale DV (tryb 2 strumieniowy) "leci" audio i video.

>Z góry dziekuję za odpowiedzi.

A bardzo prosze....:-))))

--
===Tomy===