Re: Karta video Pinacle - kilka pytań.

Autor: Maciej (mcleo_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 09 Jul 2001 - 23:43:32 MET DST

Paweł Zielniok napisał(a):

> 1. Pinacle DC30Plus i Pinacle DV500Plus - czy różnica tkwi tylko
> w typach i ilości we/wy? Czy może też w wydajności, jakości itd.
> Na razie wystarczą mi tylko we/wy S-VHS/VHS dlatego zastanawiam
> się czy rezygnując z DV500Plus nie stracę czegoś więcej niż
> możliwości zgrywania z kamery cyfrowej.

Sprawdz w www.dystrybucja.ksk.com.pl - tam sa opisy kart. DV500 jest
nowsza, obsluguje standard DV, roznica moze byc tez w oprogramowaniu,
technologii, wspomaganiu itd. Z twojego opisu wynika, ze wystarczyla by
ci raczej karta klasy DC10plus albo VideoZIP.

> 2. Jaki procesor i ile pamięci?

Im szybszy procesor tym krocej bedziesz czekal na wynik niektorych
przeliczen, np. glupiego przenikania. Chyba wszystko co jest teraz na
rynku bedzie OK. Tu informacja - obojetnie jakie boje beda wytaczac
zwolennicy AMD i VIA, praktyka wskazuje, ze w przypadka Pinnacle
sprawdza sie glowie chipset i procek Intela. Czyli podstawa - dobra
plyta (jakis Asus na przyklad) z przyzwoitym PII/PIII i gucio.

> 3. Jak duży dysk twardy (filmy S-VHS nawet do 4 godzin) Czy 40GB
> wystarczy?

Nie. Policz sobie
1 minuta DV = 200MB
Kompresja MotionJPEG 3:1 wymaga ok. 450MB/minutę
10:1 (zwykle wystarcza) = 150MB/minutę - ew. by stykło... -godzina 9GB
jak sie niekropnalem w przeliczeniach

4. Czy pchać się w dysk SCSI?

Nie, chyba ze Cie stac. Ale juz chyba nie warto, do domowych
zastosowan.

> 5. Jaka najlepiej karta grafiki bedzie z tymi Pinaclami
> współpracować?

Praktycznie wszystko co jest na rynku.

6. Karta muzyczna - stawiać na SB LIVE czy coś
> tańszego - jaki i czy ma ona udział
> w przetwarzaniu dzwięku (czy załatwiają to całkowiecie te Pinacle)?

Dc30 i wyzsze maja wejscie dzwieku na sobie.
Do DC10+ musisz miec osobna karte, najlepiej jakiegos SB.

Maciej
www.efix.pl