Re: Kompleksowe wyciszanie kompa.

Autor: Tomek T. Neas (neas..post.p1)
Data: Sun 08 Jul 2001 - 15:09:21 MET DST

"Beerman" <beerman_at_irc.pl> pisze:

> 1. Wyciszyc coolera na CPU. Zastanawiam sie co zrobic. Czy jakos
> spowolnic Golden Orba , czy kupic moze jakis inny, maly, dobry, cichy
> wiatraczek. Jesli to pierwsze to jak to zrobic (w miare
> lopatologicznie). Dodam ze jestem zielony z elektroniki a i ledwo
> lutownice w lapie utrzymam :) , ale jakies diody albo prostowniki w
> kabel to bym chyba umial wrzucic. Jesli z koleii lepszym wyjsciem
> bylby zakup nowego collera, to jaki polecacie? Moze jakies konkretne
> typy - podstawowa cecha - wiadomo - CISZA.

Kup największy radiator jaki znajdziesz, daj paste termoprzewodzącą i
wiatrak (nominalnie 4000-5000 rpm) na 5V*.

> 2. Wyciszenie wiatraka w zasilaczu. Tutaj mam zamiar ladnie go
> odkurzyc, naoliwic i przestawic na mniejsze napiecie (slyszalem cos o
> 5 i 7 V). Tyle ze znowu nie wiem jak sie do tego zabrac.

Kup nowy wiatrak (nie mniej niż 3000rpm) i daj go na 5V*.

> 3. Kiedys gdzies widzialem ,ze od wewnatrz obdowa byla wylozona jakims
> rodzajem gabki, i bylo naprawde ciszej. Tyle ze jak wtedy wyglada
> sprawa z temperatura wewnatrz...

Nie ma potrzeby, jeżeli tylko dysk nie hałasuje.

Koszt w sumie kilkadziesiąt zł, myśle że spokojnie można się zmieścić koło
50 zł.

*) Jak to zrobić pisałem w jednym z poprzednich postów, poszukaj.

--
                 | For you, life is just like chess |
  Tomek T. Neas  | If   you   don't   make  a  move |  neas..post.p1