Kompleksowe wyciszanie kompa.

Autor: Beerman (beerman_at_irc.pl)
Data: Sun 08 Jul 2001 - 14:03:06 MET DST

Witam :)

A wiec zacznijmy od poczatku. Dawnymi czasy bawilem sie w OC , wiec na
procku ( P III 450 Slot 1) siedzi Golden Orb, ktory, nie ma co
ukrywac, troche szumi. Teraz ten komp ma chodzic na normalnych
ustawieniach , ale musi byc maxymalnie wyciszony. W zwaizku z tym
nazlezaloby :

1. Wyciszyc coolera na CPU. Zastanawiam sie co zrobic. Czy jakos
spowolnic Golden Orba , czy kupic moze jakis inny, maly, dobry, cichy
wiatraczek. Jesli to pierwsze to jak to zrobic (w miare
lopatologicznie). Dodam ze jestem zielony z elektroniki a i ledwo
lutownice w lapie utrzymam :) , ale jakies diody albo prostowniki w
kabel to bym chyba umial wrzucic. Jesli z koleii lepszym wyjsciem
bylby zakup nowego collera, to jaki polecacie? Moze jakies konkretne
typy - podstawowa cecha - wiadomo - CISZA.

2. Wyciszenie wiatraka w zasilaczu. Tutaj mam zamiar ladnie go
odkurzyc, naoliwic i przestawic na mniejsze napiecie (slyszalem cos o
5 i 7 V). Tyle ze znowu nie wiem jak sie do tego zabrac.

3. Kiedys gdzies widzialem ,ze od wewnatrz obdowa byla wylozona jakims
rodzajem gabki, i bylo naprawde ciszej. Tyle ze jak wtedy wyglada
sprawa z temperatura wewnatrz...

Czekam wiec na rady wyciszaczy wszelikiej masci, moze jakies linki,
etc, Z gory dzieki.