Jaki dysk Fujitsu?

Autor: Jarson M. (jarsom_at_wp.pl)
Data: Sun 08 Jul 2001 - 12:05:52 MET DST

Czesc!

Przymierzam sie do kupna nowego dysku. Chce zeby byl
przede wszystkim jak najbarziej niezawodny (chodzi o dysk
IDE) i mial 20-40 MB.
Zastanawiam sie nad Fujitsu (po tym co czytalem na liscie
to chyba najpewniejsze dyski?) ale mam troche watpliwosci.

- Czy ktos wie co oznaczaja symbole na koncu MPG3xxxAx-xx
(chodzi mi o 2 ostatnie xx) Np. sklep ma w ofercie
MPG3204AT-FF - znalazlem na liscie post (chyba z czerwca?)
ze FF to lozysko olejowe i bufor 2 MB ale wg cennika i www
producenta - 20 GB 5400 ma bufor 512 KB.

- Znalazlem na stronach producenta 2 rozne informacje o
MPG3204AH (wersja 2-talerzowa).
http://hdd.fujitsu.com/global/drive/mpg3xxxah/mpg3xxxah.ht
ml - Unrecoverable errors 1 per 10E15, Seek errors 1 per
10E7.
Ale na www.fujitsu-europe.com ten sam dysk (nie pamietam
dokladnego adresu) ma tylko 1 per 10E14 i 1 per 10E6.
Czy ten model 7200 moze byc bezpieczniejszy od 5400 (tamte
maja wszedzie 10E14 i 10E6) czy po prostu sie pomylili
albo te lepsze byly produkowane w Japonii ;-)

- Czy lozyska olejowe sa rzeczywiscie lepsze od zwyklych?
Na pewno sa cichsze ale czy sa trwale. Np. jesli taki olej
zmieni z czasem swoja konsystencje? Albo wyparuje? albo
talerze sa zle wywazone i zamiast plywania jest tarcie jak
w zwyklym lozysku slizgowym? Czy moze ktos z Was mial juz
do czynienia z awaria/zwrotem takiego dysku?

Z gory dzieki za wszelkie porady.

Jarson