Re: Zaginione partycje

Autor: Cezar (orkiszk_at_poland.com)
Data: Sat 07 Jul 2001 - 01:15:07 MET DST

Użytkownik "Szarak" <szarak_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Moj dysk dysponuje 2096 cylindrami (255H, 63S/T). Wiem, ze jedna z
partycji
> konczy sie na 1039 cylindrze, ale programik ptedit32.exe z pakietu
Partition
> Magic nie pozwala wpisac wartosci wiekszej niz 1023. Zakladam, ze w
ogole
> jest to niemozliwe. W jaki sposob uzyskuje sie w takim razie dostep do
wyzej
> polozonych cylindrow?

W tablicy partycji informacja o poczatku i rozmiarze partycji jest
zapisana na dwa sposoby:

1) CHS poczatkowy oraz CHS koncowy partycji (CHS - Cylinder Head Sector)
2) wzgledny offset w sektorach od poczatku dysku oraz rozmiar partycji w
sektorach

W przypadku cylindrow powyzej 1024 Cylinder=1023 (maksymalna liczba
zapisana na 10 bitach )
i brany jest pod uwage ten drugi zapis

--
Cezar