Re: Problem z HDD Quantum

Autor: trsr of b0r_at_ (b0r_at_)
Data: Thu 05 Jul 2001 - 13:41:28 MET DST

>No wlasnie, kupilem taki dysk - QUANTUM, 40GB, 4.500RPM, ATA100 i pomimo iz
>mam nowiutka plyte, ktora obsluguje LBA, ATA100, w BIOS-ie rozpoznaje
>pieknie wielkosc dysku, model itd., to FDISK-iem nie moge utworzyc partycji
>zajmujacej cala powierzchnie dysku... Czy ktos juz moze meczyl sie z tym

??? moze Fdisk ma problemy z zakladaniem partycji wiekszych niz 32Gb (??? -
nie wiem - nie sprawdzalem (rzadko go uzywam)- az z ciekawosci przetestuje w
weekend...). Mozesz probowac jeszcze nastepujacych rozwiazan:

- uzyc innego programu partycjonujacego np. Rannish PM, czy Partition
magic...
- zalozyc dwie partycje - pierwsza 32 Gb, druga(rozszerzona i dysk
logiczny) - reszta - zalecam takie rozwiazanie, bowiem dla "sprzetowego
CHS-u" (jesli omijasz BIOS) jest podobnie jak kiedys bylo z bios-em i
problemem wiekszych dyskow niz 8 giga (a moze miec to znaczenie, jesli
sterowniki do kontrolera HDD windowsowe czy innych os-ow dzialaja na CHS)

Pozdrawiam