Re: sieć radiowa

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Wed 04 Jul 2001 - 23:14:34 MET DST

Nie jest to najtańsze rozwiązanie, ale 2 karty RadioLANu 11Mbit/s. przy
zasięgu do 100m. w terenie otwartym to wydatek rzędu 2000PLN. Jeżeli
dodatkowo chciałbyś dołączyć przez węzeł radiowy sieć lokalną (kablową), to
wystąpi potrzeba zakupu Access Pointa (ok. 2000PLN sztuka).

Sam oceń.

j.w. Co do producentów WaveLANu to jest ich całe mnóstwo, ale generalnie
można ich podzielić na 2 grupy:

*dolna półka: ELSA, D-LINK, LinkSys, Samsung - ceny j.w. w miarę solidne
konstrukcje.
*górna półka: Lucent, AiroNet (CISCO) - ceny 2*powyższe, solidne wsparcie
software'owe (zwłaszcza pod systemy UNIXowe, np. Linuxa).

Sam używam od pewnego czasu ELSA AirLancera L-11 (2 Access Pointy)-działa
całkiem porządznie.

pozdr.

CHOOCH