bylo: riva na PCI vs. plyta na ALI 1531

Autor: Sebastian Stolarski (sebas_at__SPAM_widzew.net)
Data: Tue 03 Jul 2001 - 23:38:31 MET DST

> Chipset TX-PRO to właśnie Ali 1531 (tylko że "super firma" PCChips tak
> sobie go nazwała)

Tez mam ta plyte, tj TX-PRO (alladin 4) ali m1531/43, jest to model PC Chips
m560, niedawno wgralem ostatni bios z 1998 roku (jest na stronach
pcchips.nl). U mnie od poczatku plyta ta dziala bez problemow z riva128 PCI
(diamond viper), mam natomiast takie pytani: czy ktos probowal czy na niej
dziala jeden dimm 128/133? U mnie dziala taka dziwna konfiguracja 80 mega
(2x32 dimm i 2x16 simm). Na stronach ali jest sterownik ali ide driver
v3.56. ktory coprawda wlacza dma dla obydu dyskow, ktore mam, ale za nic nie
chce wlaczyc dla cd romu lg x40 i nagrywarki teac 4x4x32. Malo tego, driver
ten nie pozwala praktycznie na prace z cd romem i nagrywarka, np. zrzut cd
audio zatrzymuje kompa (ledwo chodzaca mysz) i pozwala na predkosc x2,
nagrywarka rowniez nie chce nagrywac. Wywalilem ten driver i pozostalem przy
windosowym, teraz nie ma problemu, zrzut cd audio x6 - x8 bez obciazenia
systemu, nagrywanie x4 bez problemu (intel233). jedyny minus to nie
dzialajace DMA, co jednak jakos nie przeszkadza nagrywarce do nagrywania w
locie. Nie wiem co jest, ze steronik od ali tak ograniczaja sprzet, a
windosowe pozwalaja na normalna prace.

Nie wiem czy moze to podlaczenie urzadzen nie pozwala na uaktywnienie dma?

primary master: dysk quantum 3.2gb udma33
primary slave: nagrywarka teac w54e pio4
secondary master: dysk seagate 1.7gb pio4
secondary slave: cd rom lg x40 pio4

- przy sterownikach od ali oba dyski dzialaja w dma, natomiast napedy
cd/cdrw nie i nie jest prawie mozliwa normalna praca z nimi
- przy sterownikach windowsa z dma dziala tylko dysk seagate i nie ma
zadnych problemow z napedami cd/cdrw
czy to nie jest dziwne?

--
SebaStol