Re: Dysk twardy a DMA pod Win98se

Autor: raku (raku_at_prz-rzeszow.pl)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 12:36:49 MET DST

> bez DMA dysk strasznie obciazka kompa i jest o wiele wolniejszy niz z
> wlaczonym DMA

a ja znam wyjątek - płyta na via apollo pro - dysk IBM 13GB (7200obrotów) na
primary master chodzi super z właczonym dma, podpinam mój IBM (bliźniaczy,
tylko 9GB) na secondary master i z dma takie jaja - z mojego dysku można
super kopiować na 13GB, ale odwrotnie (z 13 na 9 lub z sieci lokalnej na 9)
idzie tak, jakby nie mogło - kopiuje, przerwa, kopiuje, zacina się, kopiuje,
stoi itd :-() i myszka porusza się w ślimaczym tempie...

po wylaczeniu dma dla dysku 9GB wszystko chodzi lepiej
via packi instalowane (4.32), wszystko jest na miejscu, system win98se (na
winme chodziło kiedyś dobrze) - za kilka dni będę instalował tam win2k -
zobaczę czy ruszy

mam nadzieję, że via chodzi lepiej pod duronami, bo jeśli chodzi ocelerony,
to nic nie zastąpi starego, poczciwego BX :-)))

raku