Re: monitory a regulacja kontrastu

Autor: Domino (domik100_at_yoyo.pl)
Data: Tue 03 Jul 2001 - 01:29:40 MET DST

> Nie.
to moze: szerokosc ekranu przez rozmiar plamki? wyszlo mi okolo 1200w
poziomie, w instrukcji podano 1280 wiec blisko

> O tym powninien poinformowac producent (w instrukcji, na stronie www,
> itp.). Wszystko zalezy od rozmiaru plamki.
trinitrony to niby maja 0,24mm ale w sumie to to samo co 0,28 w zwyklych, bo
(w skorcie) jest to odleglosc 2 sasiednich plamek, w wyniku czego w
monitorach zwyklych tzn z maska perforowana rozmiar wynosi
sqrt(2)*0,24mm=aaa nie wychodzi 0,28 nie mam kalkulatora dobra, poddaje sie,
trinitrony maja mniejsza plamke

> To sie nazywa blad konwergencji i jest niestety dosc czesta wada
> wystepujaca w monitorach. Podobno normy techniczne dopuszczaja
> odchylenie 0,6 mm w rogach i 0,5 mm na srodku. Jesli ci to zbytnio nie
> przeszkadza, to sie nie przejmuj.
no nie, ale znasz to uczucie jak wydajesz niemala kase, oczekujesz ze towar
bedzie 1 klasa a tu cos nie gra i sie humor psuje
w pracy to zupelnie nie przeszkadza ale liczy sie fakt ze nie jest tym czego
oczekiwalem
noi jeszcze jedno - po wlaczeniu monitora obraz jest duzo jasniejszy i nieco
wiekszy, a po uplywie okolo 20min, jak sie nagrzeje monitor to sie robi
ciemniejszy o ~20% i o ~2-3% mniejszy , to tez jest normalne?
dobrze ze nie syczy jak poprzedni - btw. ale badziew robia, a technika ponoc
stoi na b. wysokim poziomie. poprzedni padl mi po roku (tydzien po tym jak
sie gwarancja skonczyla (CTX) ) - przyciski OSD przestaly dzialac, myslalem
ze mostek rezystancyjny padl, sprawdzilem - wszystko ok, zaniose do naprawy
chyba i sprzedam ten badziew